چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124884 |
تاریخ انتشار : ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹ |
561 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر کشور گفت: شرکت‌های بورسی، سودآوری مناسبی داشته و نگرانی جدی در این زمینه نداریم. به گزارش ادراک خبر؛ مجید عشقی در حاشیه بازدید از مجموعه فولاد آلیاژی استان یزد گفت: طرح ذوب در این شرکت با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است و به زودی به مرحله بهره […]

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر کشور گفت: شرکت‌های بورسی، سودآوری مناسبی داشته و نگرانی جدی در این زمینه نداریم.

به گزارش ادراک خبر؛ مجید عشقی در حاشیه بازدید از مجموعه فولاد آلیاژی استان یزد گفت: طرح ذوب در این شرکت با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است و به زودی به مرحله بهره برداری می‌رسد. این طرح که هم برای تامین نیاز‌های داخلی و هم برای صادرات مدنظر قرار دارد، می‌تواند ارزش افزوده بسیار خوبی برای سهامداران داشته باشد.

وی افزود: همچنین کمک خواهیم کرد تا تامین مالی طرح‌های این شرکت در بخش نورد و تکمیل طرح‌های در دست اجرا از بازار سرمایه انجام گیرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادر درباره پیوستن چندین شرکت استان یزد به بازار سرمایه اظهار داشت: جهت گیری ما به برای تامین مالی کشور به سوی بازار سرمایه است و بر این اساس شرکت‌هایی که قابلیت پذیرش در بورس را دارند، مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در صورت امکان وارد بورس شوند.

وی ادامه داد: فردا جلسه‌ای در یزد برگزار می‌شود تا این شرکت‌ها وارد بورس شوند، چرا که هدف ما برقراری ارتباط بین بنگاه‌های اقتصادی و نهاد‌های مالی است.

عشقی، فضای کنونی در بازار سرمایه را دارای ثبات و آرامش توصیف کرد و گفت: شرایط کنونی این بازار با توجه به روند سودآوری شرکت‌ها و معاملات کنونی به هیچ وجه با شرایط سال ۱۳۹۹ قابل قیاس نیست، به گونه‌ای که شرکت‌ها سودآوری مناسبی داشته و تناسب سودآوری و ارزش بازار شرکت‌ها برقرار است و نگرانی جدی در این زمینه نداریم.

وی تأکید کرد: باید همه تلاش خود را بکنیم تا بازار ثانوی بانشاطی داشته باشیم و این بازار بتواند به تامین مالی شرکت‌ها در بازار اولیه کمک کند، چرا که تامین مالی از راه افزایش سرمایه شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان بورس گفت: این سازمان به صورت مستمر در حال ارائه مجوز برای افزایش سرمایه شرکت هاست تا بخشی از سود در طول سال را به سرمایه تبدیل کرده و هم از آورده نقدی سهامداران برای افزایش سرمایه استفاده کنند و هم از طریق اوراق بدهی و انتشار اوراق بهادر برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود بهره گیرند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید