سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-30
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124953 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۳۸ |
120 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، در پی درگیری های شبه نظامیان واگنر با نیروهای ارتش روسیه، ارزش بازار سهام روسیه به پایین ترین حد خود رسیده و مردم در شهرهای بزرگ صبح روز تعطیل شان را با سردرگمی و ترس از کشیده شدن زبانه های جنگ به خاک شهرهای بزرگ شان آغاز کرده اند. شب گذشته […]

به گزارش ادراک خبر، در پی درگیری های شبه نظامیان واگنر با نیروهای ارتش روسیه، ارزش بازار سهام روسیه به پایین ترین حد خود رسیده و مردم در شهرهای بزرگ صبح روز تعطیل شان را با سردرگمی و ترس از کشیده شدن زبانه های جنگ به خاک شهرهای بزرگ شان آغاز کرده اند.

شب گذشته بود که یوگنی پریگوژین، رئیس‌ واگنر گفت حمله موشکی به مواضع این گروه در مناطق جنگی با اوکراین قربانیان زیادی در پی داشته است. او که البته بر سر استخدام نیروهایش به ارتش روسیه و بدعهدی طرف روسی خشمگین بود و پیش از این هم مدعی بود در جنگ خرسون نیروهای دولتی تنهای شان گذاشته اند ، بیش از ۲۵ هزار نیروی آموزش دیده اش را از جنگ با اوکراین برای بازداشت و اعدام انقلابی فرمانده ستاد ارتش روسیه بسیج کرد.

پریگوژین فرمانده گروه واگنر خطاب به مردم روسیه گفت:«همه میهن‌پرستان روسیه به خیابان‌ها بروند و آنجا سلاح‌ها را خواهند یافت.»

به گزارش ادراک خبر؛ با شروع پیشروی گروه واگنر، مسکو وارد فاز امنیتی شد. خیابان های منتهی به کرملین مسدود شدند. نفربرها و تانک های نظامی در خیابان ها مستقر شدند و منابع خبری روس گزارش دادند «طرح قلعه» در مسکو اجرا شده است.

طرحی که به مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق امنیتی، مستلزم تجمع اضطراری نیروهای پلیس و آمادگی برای دفع حمله خارجی اطلاق می‌شود.

در ساعات پایانی شب و تا طلوع خورشید شنبه ، نیروهای واگنر توانستند مناطقی استراتژیک در شهر روستوف را محاصره کنند و به نخستین هدف نظامی خود برسند. حالا روستوف محل رویارویی نیروهای ارتش و مزدوران واگنر در روسیه است. نیروهایی که سابقه جنگ در سوریه، عراق و جنگ های نیابتی مهمی را دارند و در یک سال اخیر مهمترین واحد رزمی پیش رونده پوتین در اوکراین بوده اند. نیرویی نظامی خصوصی که خشونت بالای شان شهره است. آنها حالا اما وارد تخاصم با کارفرمای شان شدند.

دولت روسیه می گوید آنها تحت تاثیر القاء های رسانه ای غربی تصمیمی غلط و ضد امنیت ملی گرفتند. کرملین از نیروهای واگنر خواسته از فرمانده شان تمرد کند و علیه سران این نیرو اعلام جرم کرده است و در سوی مقابل هم پریگوژین، فرمانده این مزدوران می گوید نیروهایش بدون مقاومت سربازان مرزی ارتش مشغول به پیشروی در خاک روسیه هستند و قصد دارند با کمک مردم، ستاد ارتش روسیه را سر جایش بنشانند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید