جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 125007 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ |
127 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس کل محاکم تهران گفت: اعتماد به عملکرد دستگاه قضایی و سلامت آن، موجب ارتقاء و اعتلای دستگاه و در نتیجه اقتدار قاضی و تصمیمات عادلانه می‌شود. به گزارش ادراک خبر، نخستین کنگره ملی شهدای حقوقدان شهر تهران به همت سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ با سخنرانی یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب […]

رئیس کل محاکم تهران گفت: اعتماد به عملکرد دستگاه قضایی و سلامت آن، موجب ارتقاء و اعتلای دستگاه و در نتیجه اقتدار قاضی و تصمیمات عادلانه می‌شود.

به گزارش ادراک خبر، نخستین کنگره ملی شهدای حقوقدان شهر تهران به همت سازمان بسیج حقوقدانان تهران بزرگ با سخنرانی یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران و برخی از مسئولان کشوری و لشکری در مجتمع فرهنگی سیزده آبان تهران (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شد.

اعتماد به دستگاه قضا موجب اقتدار قاضی و اجرای عدالت است

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در این کنگره با اشاره به ارزش و جایگاه شهدا و اثرگذاری خون مطهر آنان به ویژگی برخی شهدا پرداخت و گفت: اکتفا به کمیت و تعداد شهدا موجب غفلت از ارزش‌های واقعی آن‌ها می‌شود.

وی گفت: باید به کیفیت و ویژگی خاص برخی شهدا بپردازیم و پی ببریم که افرادی را دشمن به شهادت رساند که در صورت حیات، می‌توانستند کمک شایانی به نظام داشته باشند.

جعفری با اشاره به سخنی از دانشمند شهید چمران اظهار داشت: امروزه یکی از آسیب‌ها حتی در نزد انقلابیون، مقدم داشتن مصالح شخصی بر مصالح نظام است و فرد انقلابی واقعی کسی است که مصالح نظام و حفظ ارزش‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: امروزه شیوع دروغ پراکنی، تظاهر و ریا، کار را در تشخیص حقیقت و خلوص برای متولیان و تصمیم گیران سخت کرده است.

وی درباره انجام وظیفه کارکنان دستگاه قضایی گفت: فرهیختگان حوزه و دانشگاه با سپری کردن مراحل سخت گزینشی به منصب قضا انتخاب شده اند و در کنار یکدیگر با یک هدف و استفاده از یک قانون و مقررات انجام وظیفه می‌کنند که این مصداق عینی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه در دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: کار در دستگاه قضایی سخت است و حتی بزرگان حوزه که آشنایی به تکالیف شرعی و واجب کفایی بودن قضاوت دارند از قبول آن و تصدی منصب قضا پرهیز می‌کنند.

جعفری ادامه داد: پاسخ به انتظارات بجای جامعه از دستگاه قضایی و دفاع از حقوق فردی جامعه و حقوق عامه، سرلوحه کار دستگاه قضایی است و کارنامه عملکردی حکایت از قابل دفاع بودن عملکرد دستگاه قضایی دارد، ولی باید دانست که دستگاه قضایی ضمن داشتن تکالیف، حقوقی نیز دارد که از جمله آن‌ها انتظار حمایت و پشتیبانی ملت شریف در قالب اعتماد به آن است.

وی اظهار داشت: اعتماد به عملکرد دستگاه قضایی و سلامت موجود در آن، موجب ارتقاء و اعتلای دستگاه و در نتیجه اقتدار قاضی و تصمیمات عادلانه آن می‌شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید