جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 125055 |
تاریخ انتشار : ۰۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ |
1118 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رمضان قدیروف، رهبر چچن‌ و از متحدان ولادیمیر پوتین اعلام کرد نیروهایش آماده کمک به سرکوب شورش یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر هستند و اگر لازم باشد به خشونت متوسل خواهند شد. به گزارش ادراک خبر به نقل از رویترز، قدیروف در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر کرد، رفتار پریگوژین را «خنجر زدن از […]

رمضان قدیروف، رهبر چچن‌ و از متحدان ولادیمیر پوتین اعلام کرد نیروهایش آماده کمک به سرکوب شورش یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر هستند و اگر لازم باشد به خشونت متوسل خواهند شد.

به گزارش ادراک خبر به نقل از رویترز، قدیروف در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر کرد، رفتار پریگوژین را «خنجر زدن از پشت» دانست و از سربازان روس خواست که تسلیم هیچ نوع «تحریکی» نشوند.

او گفت که واحدهای چچنی به سمت «مناطق تنش» در حال حرکت هستند و برای «حفظ واحدهای روسیه و دفاع از آن کشور» اقدام خواهند کرد.

قدیرف، متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، که فرماندهی نیروهای نظامی در چچن را بر عهده دارد، قبلا به عنوان متحد پریگوژین شناخته می شد و در برخی از انتقادات رهبر واگنر از سلسله مراتب نظامی روسیه با او هم عقیده بود.

در هفته‌های اخیر، فرماندهان چچنی هم‌تراز با قدیرف شروع به انتقاد از حملات منظم پریگوژین علیه وزارت دفاع کرده بودند.

فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر شب گذشته به کرملین اعلام جنگ کرد و گفت که با همه نیروهایش به سمت مسکو می‌آید تا «شویگو» وزیر دفاع را در میدان سرخ به دار آویخته و کنار «لنین» دفن کند.وی مدعی است وزیر دفاع روسیه دستور حمله موشکی به پایگاه‌های «گروه واگنر» در خاک اوکراین را صادر کرده است خطاب به فرماندهان ارتش روسیه گفت: «آنها به طرز خائنانه‌ای ما را فریب دادند و به ما خیانت کردند.»

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید