سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 125821 |
تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
75 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

فرمانده مرزبانی فراجا با تأکید بر اینکه در ایام اربعین ۷ گذرگاه مرزی برای تردد زائران و مواکب پیش بینی شده است، گفت: در نشست با همتایان عراقی، برای تسهیل تردد زائران اربعین تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ شد.

پیش بینی ۷ گذرگاه مرزی برای تردد زائران در اربعینبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به اینکه دولت‌های ایران و عراق برای صدور گذرنامه خاص اربعین به توافق رسیده‌اند، گفت: هماهنگی‌های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتیِ مورد نیاز زائران اربعین امام حسین (ع) صورت گرفته است.
سردار گودرزی با بیان اینکه هفت گذرگاه مرزی برای تردد زائران در اربعین آماده شده است، افزود: مجموعاً هفت مرز برای ورود و خروج زائران و انتقال مواکب در نظر گرفته شده که ۶ مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال مواکب در نظر گرفته شد که نشان از عمق روابط و تلاش دو کشور در جهت تسهیل در تردد زائران دارد.
فرمانده مرزبانی فراجا گفت: دولت عراق با ایجاد ۱۲۰ گیت در گذرگاه‌های مرزی تا اربعین موافقت کرد و مقرر شد کارگروه مشترک ویژه اربعین به زودی آغاز به کار کند.
سردار گودرزی افزود: توافق لازم در جهت تردد اتوبوس‌های حامل زائران تا پایانه مرزی زرباطیه صورت گرفته است و از اول محرم تا ۱۵ صفر انتقال مواکب از همه گذرگاه‌ها آزاد می‌باشد و از ۱۵ صفر انتقال مواکب تنها از مرز مندلی (سومار) در استان کرمانشاه انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید