دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 126243 |
تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۷ |
43 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری: مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.

انباشت ۶ دهه از مشکلات برای صندوق بازنشستگی کشوریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در همایش بزرگ روز خانواده و تکریم بازنشستگان که با حضور جمعی از مقامات استانی و نماینده مجلس و ۸۰۰ نفر از بازنشستگان کرمانی در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد، ضمن تبریک این روز به بازنشستگان کشوری تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری دغدغه‌های زیادی دارد و باید با چاره اندیشی اساسی نظام بیمه‌ای و بیمه گری را اصلاح نماید.
آقای نعمت الله ترکی مشکلات و دغدغه‌های صندوق بازنشستگی کشوری را میراث شش دهه دانست و گفت: مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.
وی فلسفه وجودی صندوق را حل مشکلات معیشتی و رفاهی و درمانی بازنشستگان دانست و افزود: با استفاده از ایده‌های جدید باید صندوق بازنشستگی از بحث حاکمیتی خارج و به امور سهامداری بپردازد و بازنشستگان سهام داران صندوق باشند.
آقای ترکی گفت: در حوزه‌های معیشت، درمان و گردشگری برنامه داریم و مطابق با برنامه جهت تحقق اهداف تعیین شده گام برمی داریم.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری موضوع متناسب سازی حقوق را از مطالبات جدی بازنشستگان عنوان کرد و افزود: ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود که دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاشیم با نقد شدن این سهام متناسب سازی را عملیاتی کنیم.
در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از بازنشستگان برتر استان کرمان با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید