دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-13
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 126806 |
تاریخ انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ |
41 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

دبیر ستادملی سیاستگذاری و مدیریت پدیده گرد و غبار گفت: حدود ۲۷۰ میلیون هکتار کانون گردوغبار فعال با شدت بالا در ۲۱ کشور شناسایی شده است.

شناسایی ۲۷۰ میلیون هکتار کانون گردوغبار فعال در کشوربه گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، علی محمد طهماسبی در نخستین رویداد بین المللی روز جهانی مقابله با توفان‌های گرد و خاک در پژوهشگاه هواشناسی افزود: کشور ما از جهات گوناگونی تحت تاثیر گردوغبار برون مرزی و گردوغبار داخلی است.
وی گفت: ۳۵ میلیون هکتار کانون گردوغبار داخلی و حدود ۲۷۰ میلیون هکتار کانون گردوغبار فعال با شدت بالا در ۲۱ کشور شناسایی شده است.
دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و مدیریت پدیده گرد و غبار افزود: خوشبختانه برای مقابله با این پدیده از شناخت و طرح موضوع درباره گردوغبار عبور کرده ایم و شناخت خوبی نسبت به موضوع در کشور و کشور‌های اطراف داریم.
طهماسبی افزود: کشور ما از جهت غرب، شمال غرب، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق با گردوغبار مواجه است و در ماه‌های جون و جولای بیشترین گردوغبار را شاهد هستیم.
وی افزود: ۲ برنامه عمل برای مقابله با گردوغبار در دست اقدام است که یکی برای کانون‌ها خارجی است.
دبیر ستاد ملی سیاستگذاری و مدیریت پدیده گرد و غبار در بخش دیگری از برگزاری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و خاک در کشور خبر داد و گفت: در نظر است این کنفرانس در نیمه دوم شهریورماه با دعوت ۵۴ کشور و ۱۹ نهاد بین‌المللی برگزار شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید