دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-13
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12798 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ |
104 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

اعلام نتیجه نهایی انتخابات شورا‌ها در انگلیس، اسکاتلند و ولز همانگونه که پیش بینی می‌شد، شکست و ناکامی حزب حاکم یعنی محافظه کار را رقم زد و پس لرز‌های آن همچنان در این کشور جاری و خبر ساز است.     به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر از لندن‏، نتیجه نهایی انتخابات نشان داده […]

اعلام نتیجه نهایی انتخابات شورا‌ها در انگلیس، اسکاتلند و ولز همانگونه که پیش بینی می‌شد، شکست و ناکامی حزب حاکم یعنی محافظه کار را رقم زد و پس لرز‌های آن همچنان در این کشور جاری و خبر ساز است.     به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر از لندن‏، نتیجه نهایی انتخابات نشان داده است حزب حاکم محافظه کار به رهبری بوریس جانسون در این انتخابات ۴۸۷ کرسی را در شورا‌ها از دست داد، اما اصلی‌ترین حزب رقیبش یعنی حزب کارگر نیز نتوانست بیش از ۱۸۰ کرسی جدید بدست اورد در حالی که حزب لیبرال دموکرات، چهارمین حزب بزرگ در این کشور توانست ۲۲۳ کرسی جدید کسب کند، نتیجه‌ای که می‌تواند نوعی روی گردانی مردم از دو حزب اصلی را نشان دهد که سال‌ها در این کشور قدرت میانشان دست به دست می‌شود، به ویژه حزب محافظه کار که از یک دهه پیش قدرت را در این کشور در دست دارد.

شگفتی ساز انتخابات اخیر حزب شین فن شاخه سیاسی ارتش جمهوری خواه ایرلند است که توانست پس از یک قرن با غلبه بر حزب سلطنت طلب و مورد حمایت دولت مرکزی، بیشترین کرسی‌های مجمع قانون گذاری ایرلند شمالی را بدست اورد و به کابوسی برای دولت مرکزی مبدل شود. هر چند برای تشکیل دولت محلی نیازمند ائتلاف با احزاب دیگر است. در اسکاتلند هم حزب ملی این منطقه که سال‌ها برای استقلال از انگلیس تلاش می‌کند با بدست اوردن ۲۲ کرسی جدید موقعیتش تقویت شد.در منطقه ولز هم که به همراه انگلیس، اسکاتلند و ایرلند شمالی انگلستان یا بریتانیا را تشکیل می‌دهند حزب محافظه کار با از دست دادن ۸۶ کرسی ناکام این انتخابات بود. نتیجه انتخابات شورا‌های محلی و شهرداران در انگلیس که در سایه سنگین افزایش هزینه‌های زندگی برگزار شد موقعیت حزب حاکم محافظه کار بوریس جانسون رهبر این حزب را به علت از دست دادن صد‌ها کرسی به چالش کشید.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!