جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 128064 |
تاریخ انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
39 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

سازمان هواشناسی به علت تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از استانهابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی،در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۶ و ۲۷ تیر ماه استانهای شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، رگبار باران، رعدو برق، وزش باد شدید پیش بین بینی شده است . 
 اختلال در سفر‌های بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، سیلابی شدن مسیلها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها محتمل است.
بر این اساس لازم است هموطنان در عبور و مرور از مناطق کوهستانی احتیاط و  از هر گونه تردد، توقف و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، و فعالیت‌های کوه‌نوردی پرهیز کنند ، هموطنان عشایر هم از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری نمایند. 
همچنین امروز یک‌شنبه ۲۵ تیر ماه استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.
این پدیده روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۶: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان و شمال اصفهان، سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۷: شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان و شرق و جنوب سمنان، چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۸: خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.
خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال در این مناطق محتمل است.
بر اساس این گزارش به هموطنان توصیه شده است که از حضور در فضای باز،   تردد جاده‌ای، فعالیت‌های عمرانی، فعالیت‌های باغی و زراعی، عبور و مرور، پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید