پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12824 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ |
84 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

سیدحسین صفوی گفت: در تاریخ بیست و نه ساله کاشت حلزون شنوایی در کشور، تعداد پروتز‌های حلزون شنوایی تحویلی از سوی هیئت امنای صرفه جویی ارزی به مراکز کاشت حلزون سراسر کشور در سال گذشته، یک رکورد محسوب می‌شود. به گفته وی دست یابی به رکورد فوق در شرایطی محقق شده است که در سال […]

سیدحسین صفوی گفت: در تاریخ بیست و نه ساله کاشت حلزون شنوایی در کشور، تعداد پروتز‌های حلزون شنوایی تحویلی از سوی هیئت امنای صرفه جویی ارزی به مراکز کاشت حلزون سراسر کشور در سال گذشته، یک رکورد محسوب می‌شود.

به گفته وی دست یابی به رکورد فوق در شرایطی محقق شده است که در سال ۱۴۰۰، کشور با سه خیزش بزرگ همه گیری ویروس کووید ۱۹ مواجه شده بود و به دلیل آماده باش اکثر تخت‌های بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به این بیماری، عملا بخش‌های کاشت حلزون کشور به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده بودند.

او گفت: با این وجود هیئت امنای صرفه جویی ارزی جهت پاسخ گویی به نیاز‌های درمانی بیماران ناشنوای کاندیدای عمل کاشت حلزون شنوایی، با تلاشی مضاعف برای تامین پروتز‌های مورد نیاز برای انجام این اعمال اقدام کرد.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در خصوص نحوه تامین این تعداد پروتز گفت: با توجه به محدودیت سنی جراحی‌های کاشت حلزون شنوایی، تمرکز و تلاش هیئت امنای صرفه جویی ارزی بر تامین به موقع پروتز حلزون شنوایی است؛ اما آن چه در این مسیر باعث کندی حرکت می‌شود، عدم تخصیص اعتبارات مصوب کاشت حلزون شنوایی در قانون بودجه سالانه کشور به هیئت امنای صرفه جویی ارزی است.

به گفته صفوی در طول هفت سال گذشته ۷۹۵۰ پروتز حلزون شنوایی از سوی هیئت امنای صرفه جویی ارزی به مراکز کاشت حلزون سراسر کشور تحویل شده اند؛ اما کمتر از بیست درصد از بودجه‌های مصوب برای خرید پروتز به هیئت امنا تخصیص یافته و سازمان‌های بیمه‌گر نیز برای پوشش بیمه تجهیزات و خدمات مربوطه به این اعمال اقدامی نکرده‌اند.

او گفت: عملا هیئت امنا یک تنه سعی در انجام این خدمات با بهترین کیفیت دارد. با همراهی سازمان‌های بیمه گر و سایر ارگان‌های ذی‌ربط و همچنین تخصیص به موقع بودجه‌های مربوطه، امکان تامین تعداد مکفی پروتز برای بیماران در نوبت انتظار این اعمال فراهم می شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!