جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 128848 |
تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ |
41 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان: با کمک سازمان زندان‌ها و سازمان فنی حرفه‌ای زندانی‌ها در ۲۰۰ رشته فنی حرفه‌ای آموزش می‌بینند که خروجی این کار سالانه ۸۰ هزار نفر زندانی است که گواهینامه برایشان صادر می‌شود.

صدور گواهینامه فنی حرفه‌ای برای ۸۰ هزار زندانی در ۲۰۰ رشتهبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما سلام خبرنگار شبکه خبر در مصاحبه با آقای رحیم مطهرنژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان اشتغال زندانیان را بررسی کرده است.

مجری: بنیاد تعاون زندانیان سال گذشته بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد کرده و برنامه بنیاد در سال جاری همین است که برای ۱۵ هزار زندانی که در بند‌ها اشتغال نشسته دارند شغل دائم ایجاد کند که آغاز این برنامه امروز از اهواز خواهد بود. 
مجری: اشتغال نشسته یعنی چی؟
آقای رحیم مطهرنژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان: زندانیان را در چهار گروه از نظر شغل تقسیم بندی می‌کنیم اشتغال نشسته همان جایی که محل استراحت زندانی است برایشان فرصتی فراهم می‌شود که با امکاناتی که در اختیارش قرار می‌دهیم می‌تواند یک صنایع دستی را تولید یک محصولی را که نیاز به واحد کارگاهی و کارخانه‌ای ندارد مثلا تور ماهیگیری ببافد کار مثبتی انجام بدهد یا یک کار میناکاری و نقاشی که پرتعدادترین محصولات مان در زندان‌های کشور صنایع دستی است و تمرکزش بیشتر در اصفهان است که آن جا بیش از دو هزار نوع صنایع دستی را با زندانیان تولید می‌کنیم.
گروه دوم زندانیانی هستند که از داخل بند‌ها این‌ها را در پوسته داخلی زندان می‌آوریم مجتمع‌ها و کارخانه‌های متعددی داریم در این کارگاه‌ها فعالیت‌های متنوعی است تولید پوشاک، صنایع فلزی، صنایع دستی، مبلمان شهری و انواع محصولاتی که کاتالوگ هم برایش داریم، گروه سوم زندانیانیند که با اجازه شورای طبقه بندی هر زندان اجازه پیدا می‌کنند زندانیان بیایند پشت دیوار زندان‌ها ۱۵ هزار هکتار زمین داریم در این زمین‌ها کشاورزی، باغداری، دامداری، پرورش آبزیان، طیور و دیگر محصولات تولید می‌شود گروه چهارم اصطلاحا می‌گوییم اعزام به کار یا رای باز این باز همان گروهیند که می‌توانند بیایند بیرون با شهرداری‌ها با شهرک‌های صنعتی با کارخانجات قرارداد داریم می‌روند در این کارخانجات کار می‌کنند و بعدازظهر می‌توانند برگردند به منازل شان یا اگر مایل بودند در آسایشگاهی که برایشان فراهم کردیم استراحت کنند و کارشان را ادامه بدهند. 
 یک گروه هم در پنج شش سال اخیر به زندانیان کشور اضافه شده زندانیان با پابند الکترونیک که همه طراحی، تولید و بهره برداری از این‌ها توسط بنیاد انجام شده الان بالغ بر ۱۰ هزار نفر از زندانیان با پابند بیرون هم زندگی می‌کنند و هم کار می‌کنند. 
 یکی از گروه‌های صنایع دستی مان مس مینا، مس پرداز، مس خاتم و فیروزه کوبی و انواع محصولات دیگری که در اصفهان تولید می‌شود. به طور مثال محصول مس و پرداز به علاوه قلم کاری که در بعضی از نقاط صنایع دستی انجام می‌شود. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید