جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 129010 |
تاریخ انتشار : ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
42 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

شهردار منطقه ۱۴ از آمادگی بیش از ۲ هزار مسجد و هیئات عزاداری دارالمومنین تهران برای برگزاری مراسم مذهبی ویژه ایام محرم خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، امیر یزدی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای گسترش و توسعه معنویت و فرهنگ همدلی و محبت است، بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سوگواری سرور وسالار شهیدان امام حسین (ع) در دارالمؤمنین تهران تأکید کرد.
وی در تشریح برنامه‌های ماه محرم در منطقه ۱۴ گفت: پویش زندگی حسینی، تعزیه‌خوانی، چهارپایه‌خوانی، برگزاری برنامه‌های آیینی روایت‌گویی و نقالی، تواشیح، سخنرانی و مدیحه سرایی، سوگواره عاشورایی، محفل انس با قرآن، همایش شیرخوارگان حسینی، برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های حسینی، نصب پرچم در منازل خانواده معظم شهدا، روضه‌های خانگی و محلی، تقدیر از پیرغلامان و خادمان حسینی و ادای احترام به خانواده شهدا از ویژه‌برنامه‌هایی است که در محلات ۲۱ گانه منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هنری و فرهنگی با مضامین عاشورا گفت: نمایشگاه آثار هنری و مسابقات کتاب، برپایی شب شعر محرم، برپایی میز خدمت و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌هاست که در سرای محله‌ها و پایگاه‌های بسیج و مراکز فرهنگی منطقه برگزار می‌شود.

منطقه ۱۴ تهران میزبان برنامه های ۲ هزار هیئت عزاداری
شهردار منطقه ۱۴ همچنین از پاکسازی معابر منتهی به اجتماعات و مسیر عبور دسته‌های عزاداری به‌ویژه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خبرداد و افزود: در این ایام، علاوه بر حضور کارگران زحمتکش شهرداری برای نظافت محل حضور عزاداران، برای ایجاد فضای معنوی و شور حسینی وتناسب فضا‌های شهری با ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین (ع)، نصب پرچم‌های مشکی و منقوش ائمه (ع)، کتیبه در محله‌ها با همیاری خود اهالی دارالمؤمنین تهران انجام می‌شود. 
وی در پایان درباره برنامه‌های ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورا توضیح داد: «به همین مناسبت ضمن مراسم سوگ و نماز ظهر عاشورا، برنامه‌هایی با مضمون وقایع روز عاشورا با حضور شهروندان و عزاداران، در گوشه و کنار منطقه برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید