یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 129305 |
تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ |
37 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با توجه به حضور گسترده عموم مردم در مراسم‌ مذهبی هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا‌ و برپایی تکیه‌های عزاداری و یا چادرهای توزیع نذری لازم است نکات ایمنی به منظور ایمنی و پیشگیری از هرگونه حادثه ترافیکی رعایت شود.

توصیه‌های پلیس برای حفظ نظم تردد در معابر با شروع ایام عزاداری ماه محرمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) افزود: توصیه های پلیس به مناسبت ایام ماه محرم و برپایی تکیه‌های عزاداری و یا چادرهای توزیع نذری را به این شرح اعلام کرد:
۱ – در هنگام نصب داربست ها و ایجاد ایستگاه های صلواتی، در محل مناسب به گونه ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای تردد عابران(عزاداران) و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود و در جانمایی ایستگاههای صلواتی دقت لازم انجام گیرد تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.

۲ – از نصب هرگونه بنر، پارچه نوشته و مشابه آن که موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی می‌گردد جدا خودداری گردد.

۳ – با بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی همیار پلیس مجهز به جلیقه و علایم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروانهای عزاداری علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودروهای عبوری اقدام گردد.

۴ – برابر مفاد آیین نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است لذا رانندگان به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.

۵ – در حرکت کاروانهای عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد خودروها انجام گیرد و خصوصا همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید.

۶ – هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

۷ – با خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیرها داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار امیدواری کرد با رعایت توصیه های پلیس و همکاری مردم عزیز در این ایام، عزاداری ماه محرم بصورت باشکوه برگزار شود و شاهد حوادث ناگوار رانندگی و ایراد خسارت و یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید