یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 129314 |
تاریخ انتشار : ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ |
44 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

خشونت در زندان‌های انگلیس نه تنها به شکل ناراحت کننده‌ای عادی شده است ؛ بلکه گزارش‌هایی مبنی بر تعیین جایزه برای اعمال خشونت در زندان‌های این کشور وجود دارد.

تعیین جایزه برای اعمال خشونت در زندان‌های انگلیسبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ به نقل از میزان. خشونت فراگیر و فزاینده در زندان‌های مختلف انگلیس از زندان‌های نوجوانان تا زندان‌های با امنیت بالا رخ می‌دهد.
در عین حال گزارش‌هایی مبنی بر تعیین جایزه برای اعمال خشونت در زندان‌های انگلیس وجود دارند.
گزارش «مترو»، حاکیست: زندان «فرانکلند» به عنوان یکی از بدنام‌ترین زندان‌های انگلیس که «وین کورنز»، افسر پلیس سابق محکوم به ربودن و قتل «سارا اورارد» و «لوی بلفیلد»، قاتل زنجیره‌ای در آن حبس هستند، از جمله زندان‌هایی است که خشونت‌های گا‌ها مرگبار به ازای دریافت پول و جوایز در آن رخ می‌دهد.
مجموعه داده‌های موجود مربوط به ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ آوریل سال جاری نشان می‌دهد که زندان‌های انگلیس به محیط‌های ناامن و خطرناکی تبدیل شده اند.
یک مقام انگلیسی می‎گوید که خشونت در زندان‌های انگلیس به شکل ناراحت کننده‌ای عادی شده است.
وی افزود: چنین محیط‌های ناامن و خطرناکی، ناتوانی آشکار دولت در اعمال کنترل بر زندان‎هاست که جان زندانیان و کارکنان را به مخاطره می‌اندازد و اساس نظام عدالت کیفری انگلیس را تضعیف می‌کند.
کارشناسان تاکید دارند که ناکامی در مقابله با چرخه خشونت در زندان‌های انگلیس پیامد‌های سنگینی برای امنیت عمومی دارد و خشونت را به بخش عادی زندگی روزمره دعوت می‌کند.
دولت انگلیس در بیش از یک دهه گذشته با شدت بیشتری درباره جرم و جنایت در این کشور سخن گفته‎اند، اما هیچگاه تغییر در نظام عدالت کیفری را در اولویت قرار نداده‎اند.
همین امر سبب شده تا خشونت فزاینده در سیستم زندان‌های انگلیس مغفول واقع شده و زندان‌ها در مسیر مواجهه با بحران حرکت کنند.
سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون پوندی در زمینه تجهیز امنیتی کارکنان و زندان‌ها در قالب رویکرد «تحمل صفر در قبال خشونت در زندان‎ها» برای مقابله با این بحران نیز تاکنون بی حاصل بوده است.
در حالی که مقام‌های دولت و زندان انگلیس به مشکل خشونت فزاینده در زندان‌های این کشور توجه چندانی ندارد، ازدحام جمعیت در این مراکز به خشونت و جنایت بیشتر در زندان‌ها دامن می‌زند.
به گزارش «ایوینینگ استاندارد»، یک سازمان حقوق بشری انگلیس هشدار داد که ازدحام جمعیت در زندان‌ها می‌تواند منجر به افزایش سطح خشونت پشت میله‌ها و جنایت بیشتر در خیابان‌های انگلیس شود.
۶ ماه پیش انگلیس اعلام کرد با اجرای یک طرح اضطراری از ۴۰۰ سلول پلیس برای نگهداری زندانیان در طول شب استفاده خواهد کرد، زیرا فضای کافی در زندان‌ها وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید