جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 129638 |
تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
49 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

دولتی در رادیو گفت وگو عنوان کرد: حجاب استایل و مادست فشن به خودی خود بد نیست ولی اگر در مورد آنها آگاهی ایجاد نشود و قاعده آن به هم بخورد در جامعه چالش ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، زینب دولتی، فعال حوزه شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در حوزه حجاب با حضور در برنامه «گفتگوی اجتماعی»‌ در مورد تحلیل و بررسی حجاب و عفاف و حجاب استایل‌ها بیان داشت: در حال حاضر موضوع کلان در حوزه حجاب مادست فشن است که قاعده بر پوشیدگی دارد ولی قاعده آن اسلامی نیست.ضرورت ایجاد آگاهی در مورد جریان مادست فشن و حجاب استایل‌ها
وی افزود: ‌ مادست فشن یک جریان در صنعت مد و لباس است که در سراسر دنیا وجود دارد و بر پوشش متناسب با ارزش‌ها تمرکز دارد و نوع استایل کاملا پوشیده است ولی در کنار پوشیدگی لاک و آرایش و.. هم دارد که در جامعه امروز الگوگیری از مادست فشن وجود دارد.
دولتی ادامه داد: ‌ افرادی که در جامعه ایرانی با سبک تفکر دینی و اسلامی رشد می‌کنند و تمایلاتی به مادست فشن دارند تلفیقی از پوشش ایجاد می‌کنند و حجاب استایل می‌شوند.
فعال حوزه شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در حوزه حجاب در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۵ دستگاه در حوزه حجاب مسئولیت دارند گفت: ‌اگر دستگاهها مسئولیت روان سازی و تسهیل گری را بر عهده بگیرند و اجرا به مردم سپرده شود فعالیت‌ها موثرتر خواهد بود.
وی بر ضرورت ایجاد اتحادیه تخصصی صنفی در حوزه حجاب تاکید کرد و بیان داشت: ‌ اگر اتحادیه تخصصی در حوزه حجاب وجود داشته باشد اجرای قوانین، آیین نامه‌های تخصصی، ضوابط، و نظارت بر اجرا برای جلوگیری از خارج شدن از مسیر توسط انجمن‌های مردمی انجام می‌شود.
دولتی اظهار داشت: ‌ انجمن فعالان و خلاقان حوزه حجاب به عنوان انجمن مردمی تقاضای ایجاد اتحادیه صنفی حجاب را داده است و اگر با ایجاد اتحادیه تخصصی موافقت شود نظارت بر قوانین حوزه حجاب انجام و در این حوزه رانت شکل نمی‌گیرد.
وی با اشاره به انجام پژوهشی بر اساس ۵ هزار سال لباس عفت، لباس ادوار و اقوام ایرانی از زمان هخامنشی بررسی شد و رنگی از بی عفتی در لباس‌ها نبود و همه لباس‌ها پوشیده و دارای چارچوب مشخص بودند و این نشان می‌دهد که ایرانیان قبل از ورود اسلام عفت خود را داشته‌اند.
فعال حوزه شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در حوزه حجاب تصریح کرد: ‌ یکی از کارهای پژوهشی قوی که در حوزه حجاب و عفاف در حال انجام است آماده شدن یک کالکشن قدرتمند به نام «ایران من» که تلفیقی از رو دوزی‌های اصیل ایرانی بر لباس‌های فاخر ایرانی بر اساس الگوها و ادوار و اقوام گذشته می‌باشد و قرار است در جوامع بین المللی و چند فشن شو خارجی هم نمایش داده شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید