یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 130009 |
تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
78 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: دولت مردمی سیزدهم اشتغال و مسکن را در اولویت برنامه‌های توسعه‌محور خود قرار داده است.

اشتغال و مسکن اولویت راهبردی دولت مردمی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به اسلامشهر و در نشست با ائمه‌جمعه این شهرستان با تأکید بر این که اسلامشهر دیار فرهنگ و قرآن است، گفت: جوانان ما و مردم این شهرستان علاقه زیادی به آموزش، حفظ و ترویج فرهنگ قرآنی دارند که جای افتخار است.
آقای سیدصولت مرتضوی با اشاره به لزوم حفظ روحیه علاقه به قرآن در بین جوانان افزود: دولت هم برای ترویج فرهنگ قرآنی حمایت‌های لازم را خواهد کرد.
وی با بیان اینکه دغدغه مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان در بین ائمه‌جمعه موضوعی مبارک است، گفت: بافت این شهرستان بیشتر کارگری و خدماتی است و جزو طبقه متوسط هستند.
آقای مرتضوی افزود: حتما باید بستر آسایش و آرامش و اشتغال را در این شهرستان و توسعه متوازن را مدنظر قرار دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مردمی سیزدهم اشتغال و مسکن را در اولویت برنامه‌های توسعه‌محور خود قرار داده است.
وی با تأکید بر لزوم ساماندهی لکه‌های صنعتی اسلامشهر گفت: دولت در این خصوص مصوباتی داشته که تسهیل‌گر و اشتغال‌آفرین است.
آقای مرتضوی حمایت از کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی را مهم عنوان کرد و افزود: آمادگی لازم برای حمایت از توسعه صنایع کوچک در اسلامشهر وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید از ظرفیت نهاد‌های مردمی و خیریه‌ها نیز در این شهرستان و از سرمایه‌های مردم برای تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کرد.
امام‌جمعه اسلامشهر نیز در این نشست گفت: حضور دو هزار قاری و حافظ قرآنی، تقدیم هزار شهید در اسلامشهر و فعالیت هزاران کارگاه تولیدی صنعتی در منطقه، این شهرستان را به یک ظرفیت بالقوه در استان تهران و حتی کشور تبدیل کرده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری افزود: در حال حاضر اسلامشهر قطب تولید کفش ورزشی است، به دلیل وجود کارگاه‌های تولید کفش در اقصی نقاط شهر و عدم ایمنی آن‌ها، ضرورت دارد برای رفع این معضل یک شهرک صنعتی تخصصی کفش در منطقه احداث شود.
وی با بیان این که اسلامشهر یک شهرستان کاری در منطقه است، گفت: تقویت بخش اشتغال و کار در منطقه، تسهیل در اعطای وام‌های ازدواج جوانان، فرزندآوری خانواده‌ها و مسکن اقشار مختلف مردم ضرورت دارد و یکی از مهمترین درخواست‌های مردم منطقه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین برقراری افزود: متأسفانه برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات همکاری و همراهی لازم را با مردم ندارند.
همچنین در ادامه این نشست ائمه‌جمعه شهرستان اسلامشهر نیز به بیان مشکلات، موانع و ارائه راهکار‌هایی درخصوص رفع معضلات شهرستان در حوزه‌های مختلف پرداختند.
گفتنی است؛ بازدید از واحد اشتغال معلولین تولیدی ویلچر، مراکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های سفر امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان اسلامشهر بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید