یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 132122 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
34 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

میرزایی در رادیو گفتگو حجاب را یک کلان پروژه دانست و گفت: اگر حجاب را در سطح کلان در نظر بگیریم از چارچوب صرف یک قانون خارج شده و تمام جامعه برای پذیرش آن آماده شده و استقبال آن‌ها نیز بالا می‌رود.

حجاب یک کلان پروژه استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر وحیده علی میرزایی دکترای مطالعات زنان و پژوهشگر و ناشر در حوزه مطالعات اجتماعی و زنان در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو در مورد مقوله حجاب بیان کرد: پیشینه حجاب و پوشش به اندازه تاریخ آفرینش انسان است. دین اسلام برای تنظیم و مدیریت تمایلات و احساسات فطری انسان نظام روشنی دارد. برای تنظیم تمایل باید مرز گذاشت و حجاب همان مرزبندی است.

وی ادامه داد: تمایلات و گرایشات باید به شکلی تنظیم شوند که نتیجه آن حداکثر رشد معنوی و زیستی بشر باشد؛ لذا حجاب یک کلان پروژه و رویکرد است نه صرفا یک پوشش خاص و در واقع پوشیدگی مردان و زنان یکی از قطعات پازل منطق حجاب به عنوان یک رویکرد و وضعیت است.

این دکترای مطالعات زنان با تاکید بر در نظر گرفتن حجاب به عنوان یک کلان پروژه خاطرنشان کرد: باید در این حوزه کار شود و به آن پرداخته شود. باید حجاب را کلان دید و کار‌های کلانی نیز برای آن انجام داد.

علی میرزایی در مصاحبه با رادیو گفتگو همچنین گفت: اگر حجاب را در سطح کلان در نظر بگیریم از چارچوب صرف یک قانون خارج شده و تمام جامعه را برای پذیرش آن آماده کرده و استقبال آن‌ها را بالا می‌برد؛ لذا باید تعریف‌های جدیدی در سطح کلان از موضوع حجاب تبیین شود. روش‌ها و تعاریف قدیمی چندان جوابگو نبوده لذا باید افراد را متوجه کرد که حجاب تنها پوشش نیست و برای مردان نیز کاربرد دارد. باید از پافشاری روی تعریف‌های قدیمی دست برداشت و تعاریف جدیدی از این حوزه صورت گیرد.

وی همچنین یادآور شد: منطق کلان حجاب فراتر از پوشش است و مجموعه‌ای از دستورات رفتاری و قلبی را دربرمی گیرد تا در نهایت یک نظم ویژه را در تمایلات و احساسات زن و مرد در زیست فردی، خانوادگی و اجتماعی رقم بزند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید