یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 132263 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ |
39 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اجرای عدالت در دیوان عالی کشور موجب تقویت مدیریت دستگاه قضایی است، هرچه آراء عادلانه و به حق در دیوان عالی کشور صادر شود مدیریت دستگاه قضایی تقویت خواهد شد.

اجرای عدالت در دیوان عالی کشور موجب تقویت مدیریت دستگاه قضایی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هم اندیشی رئیس قوه قضائیه با قضات دیوان عالی کشور درباره انتخاب رئیس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور با اشاره به اینکه قضات دیوان عالی کشور پیشکسوت، نخبه و دارای تجربیات بالایی هستند، تصریح کرد: رسیدگی نقادانه قضات دیوان عالی کشور به پرونده ها و دقت نظر و استقلال در رأیی که دارند؛ از امتیازات دیوان عالی کشور است.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قضات با تجربه و اندوخته علمی و قضایی، احکام دادگاه‎‌ها را ممیزی و مورد رسیدگی قرار می‏دهند و به ویژه بر فرجام خواهی ها، استقلال و دقت نظر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه دیوان عالی کشور امید مردم است و مردم به آن امید دارند بر استقلال این مرجع تأکید کرد.

وی بیان کرد: هیچ چیز برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران بهتر از اجرای عدالت نیست و قضات دیوان عالی کشور ضمن اینکه مصالح عمومی نظام و کشور را مدنظر دارند؛ سعی بر اجرای عدالت دارند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: اجرای عدالت به ویژه در دیوان عالی کشور موجب تقویت مدیریت دستگاه قضایی است، هر چه آراء عادلانه و به حق در دیوان عالی کشور صادر شود مدیریت دستگاه قضایی تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به اهمیت صدور آراء وحدت رویه در دیوان عالی کشور گفت: صدور آراء وحدت رویه، کاربردی و در کل کشور اثرگذار است و برای جامعه مفید به فایده بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید