شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-11
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 132273 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۶ |
40 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: دادگاه‌های علنی و برخط موجب می‌شود تا تشریفات و مراحل دادرسی بسیار دقیق انجام شود.

دادگاه‌های علنی و برخط موجب صدور آرا متقن می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا غلام پور عضو هیئت علمی دانشگاه درباره برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط گفت: دادگاه‌های علنی و برخط موجب می‌شود تا تشریفات و مراحل دادرسی بسیار دقیق انجام شود چرا که قاضی مربوطه در محضر بسیاری از افراد مطلع در این حوزه به صدور رای متقن به پشتوانه قوانین موضوعه بپردازد.

وی به مزیت برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط برای دانشجویان علم حقوق پرداخت و گفت: دانشجویان علم حقوق معمولا این شانس را ندارند که در دادگاه‌ها بتوانند کارآموزی کنند از این رو دادگاه‌های آنلاین فرصت خوب و طلایی برای افرادی است علاقمند به دنبال کردن موضوعات دادرسی هستند محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تعداد کثیر دانشجویان رشته حقوق در کشور گفت: کارآموزان مشغول در دادگاه‌ها یا کارآموز وکالت و یا قضاوت هستند، با توجه به این امر دانشجویان فرصت حضور و استفاده از ظرفیت دادگاه‌ها را برای آموزش عملیاتی موضوعات دادرسی ندارند از این رو دادگاه‌های علنی می‌تواند این نقصان را برطرف کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: با توجه به برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط اخیرا مدت کارآموزی برای کارآموزان وکالت کاهش یافته است چرا که دادگاه‌ها گنجایش پذیرش این تعداد از کارآموزان را ندارد. از این رو تقاضا داریم که به طور کلی حضور در این دادگاه‌های علنی را برای کارآموزان قضاوت و وکالت اجباری کنند.

غلام پور با ابراز خرسندی از برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط گفت: امیدواریم این سنت حسنه در تمام دادگستری‌های استان‌های کشور انجام شود و برکات آن شامل همه دانشجویان و کارآموزان علم حقوق، وکالت و قضاوت شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید