شنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-11
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 132421 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ |
40 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

نخستین بار در کشور در قالب طرح «توانمندسازی محلات کم برخوردار ۲۰۲۰»، دو هزار و ۲۰ محله با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر کشور شناسایی شدند.

طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار ۲۰۲۰ برای محرومیت زداییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قرار است در این طرح مشکلات ساکنان این محلات از جمله بیمه رایگان درمانی، اشتغال، تحصیل، تأمین غذا، مسائل فرهنگی و ورزشی و بسیاری از مسائل دیگر برطرف شود.
این محلات تحت پوشش یکی از چهار نهاد حمایتی کشور یعنی کمیته امداد امام (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، جمعیت هلال احمر و بهزیستی قرار گرفته‌اند. همه ساکنان محلات کم‌برخوردار که مشمول بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند و برای بیماران صعب‌العلاج هم تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است؛ همچنین بهبود وضع تحصیل دانش‌آموزان و کودکان این مناطق، ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال برای ساکنان، تأمین امکانات فرهنگی و ورزشی مناسب و توزیع بسته‌های غذایی برای خانوار‌های نیازمند از دیگر تسهیلات این طرح است.
حمزه‌علی کوهساری، مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه در قالب طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله شاهد سیستم زیبایی از عدالت در توسعه هستیم، گفت: اساس این طرح خود مردم هستند. در طرح ۲۰۲۰ دو هزار و ۲۰ محله کشور به‌عنوان محله‌های کم برخوردار شناسایی شده‌اند، هر چند قبل از این طرح از سال ۹۲ در محلات کم برخوردار دارای خانه‌های نیکوکاری بودیم و در حال حاضر ۹ هزار مرکز نیکوکاری فعال در محلات کم‌برخوردار کشور به فعالیت مشغولند که به‌صورت محله‌محور و با جذب منابع مردمی در حال ارائه خدمات هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید