پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13326 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ |
85 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

پارلمان اروپا با تشکیل کمیته ای درصدد تحقیق درباره وضعیت نفوذ بدافزار جاسوسی رژیم صهیونیستی با نام پاگاسوس در این اتحادیه بر آمده است. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، بدافزار جاسوسی پگاسوس که تاکنون طیف وسیعی از افراد و سیاستمداران را هدف قرار داده، حالا پارلمان اروپا را بر آن داشته است تا کمیته‌ای […]

پارلمان اروپا با تشکیل کمیته ای درصدد تحقیق درباره وضعیت نفوذ بدافزار جاسوسی رژیم صهیونیستی با نام پاگاسوس در این اتحادیه بر آمده است. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، بدافزار جاسوسی پگاسوس که تاکنون طیف وسیعی از افراد و سیاستمداران را هدف قرار داده، حالا پارلمان اروپا را بر آن داشته است تا کمیته‌ای را با عنوان «پگا» برای تحقیق درباره این بدافزار اسرائیلی تشکیل دهد. پگاسوس به جاسوسان اجازه می‌دهد به راحتی تلفن‌های همراه را هک کنند و تمام اطلاعات شخصی افراد ازجمله سیاستمداران را به سرقت ببرند. کمیسیون اروپا به علت کوتاهی در واکنش علیه تل آویو و شرکت سازنده پگاسوس یعنی شرکت اسرائیلی ان اس او، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.نخستین نسخه این بدافزار جاسوسی سال ۲۰۱۶ شناسایی شد و برای آنکه وارد گوشی هوشمند شود گیرنده باید روی یک لینک یا پیامک کلیک می‌کرد، اما در نسخه‌های پیشرفته‌تر ورود آن نامحسوس است. برخی مقامات اروپایی مانند مکرون رییس جمهور فرانسه و ۱۳ تن دیگر از مقامات این کشور به همراه طیف گسترده‌ای از روزنامه نگاران و رسانه‌های غربی با استفاده از این بدافزار هدف جاسوسی قرار گرفته اند.

استفاده از این ابزار جاسوسی تنها به اروپا محدود نشد، فعالان حقوق بشر در برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس همچون بحرین و عربستان نیز قربانی آن بوده اند. در بحرین، گوشی‌های تلفن همراه فعالان و شهروندان مخالفان رژیم آل خلیفه با استفاده از این بدافزار هک و آن‌ها سرکوب شدند. در عربستان نیز بنابر گزارش روزنامه گاردین، اسرائیل شرکت ان اس او را برای همکاری با رژیم سعودی تحت فشار قرار داد و پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف عربستانی در سال ۲۰۱۸، این ابزار جاسوسی بر روی گوشی تلفن همراه همسر وی نصب شد. با این حال مقامات غربی چشم خود را به روی این حجم از نقض حقوق بشر بسته اند.قرار است نتیجه تحقیقات کمیته پارلمان اروپا درباره پگاسوس تا یازده ماه دیگر مشخص شود. با این حال از هم اکنون بدبینی زیادی وجود دارد که اتحادیه اروپا فارغ از آنکه نتیجه چه شود‏‌, علیه اسرائیل اقدامی انجام نخواهد داد. همانطور که در گذشته هم چنین کاری نکرده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!