پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13332 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ |
115 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا ، قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت آمریکا در روز سه شنبه به رکورد جدیدی رسید. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی؛ انجمن خودرو آمریکا (AAA) اعلام کرد، میانگین هزینه خرده فروشی هر گالن بنزین در اوایل روز سه شنبه به ۴.۳۷۴ دلار رسید […]

طبق گزارش انجمن خودرو آمریکا ، قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت آمریکا در روز سه شنبه به رکورد جدیدی رسید. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی؛ انجمن خودرو آمریکا (AAA) اعلام کرد، میانگین هزینه خرده فروشی هر گالن بنزین در اوایل روز سه شنبه به ۴.۳۷۴ دلار رسید و از رکورد قبلی ۴.۳۳۱ دلاری که در ماه مارس ثبت شده بود، فراتر رفت.
این افزایش بیشتر به علت قیمت بالای نفت خام است که هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ دلار در هر بشکه بود و اکنون به ۱۱۰ دلار نزدیک شده است.
قرارداد‌های آتی نفت برنت، معیار اصلی جهانی، از ۳۰ مارس تاکنون ۷ درصد کاهش یافته است. در نتیجه، قیمت بنزین در آوریل اندکی کاهش یافت، اما اکنون تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافته است.
قیمت خرده فروشی سوخت دیزل نیز در این هفته به رکورد ۵.۴۵ دلار در هر گالن رسید.
طبق نظرسنجی اخیر گران شدن فزاینده سوخت تقریباً دو سوم از دارندگان وسایل نقلیه در آمریکا را مجبور به تغییر عادت‌های رانندگی خود کرده است.
بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، قیمت نفت توسط برخی از پالایشگاه‌های آمریکا که در طول همه‌گیری تعطیل شده‌اند، افزایش یافته است، در حالی که بقیه پالایشگاه‌ها به ظرفیت کامل خود نزدیک می‌شوند.
ذخایر جهانی سوخت در حال کاهش است، چرا که تقاضا به سطح قبل از همه گیری کرونا بازگشته است، در حالی که تولید هنوز نتوانسته است به میزان قبل خود برسد.
پس از آن که روسیه – صادرکننده بزرگ نفت – حمله خود به اوکراین را آغاز کرد-که سبب اعمال تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدان آن‌ها علیه روسیه و ممنوعیت یا برنامه ریزی برای حذف تدریجی نفت این کشور شد-عرضه نفت بیشتر شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!