دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13348 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ |
107 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگوی تلویزیونی و در تشریح جزئیات این جلسه  اظهار داشت: مردمی‌سازی و عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  وی با بیان […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگوی تلویزیونی و در تشریح جزئیات این جلسه  اظهار داشت: مردمی‌سازی و عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه قیمت گندم سه ماه گذشته هر تن ۲۸۰ دلار بود اما این روزها به ۴۰۰ دلار رسیده است افزود: افزایش قیمت گندم موجب شده که شاهد قاچاق گسترده در حوزه آرد و گندم باشیم؛ دولت برای مدیریت این موضوع از چند ماه قبل بحث استفاده کالابرگ را در حوزه نان در نظر گرفته است اما منظور از کالابرگ، کارت نان نبوده و این موضوع به معنای ارائه کارت دیگری به مردم نیست.

وزیر صمت درباره جزئیات استفاده از کالابرگ تصریح کرد: اگر قیمت نان ۷ هزار تومان باشد اما بهای آن به صورت یارانه‌ای دو هزار تومان باشد، دو هزار تومان از حساب فرد کسر می‌شود و ۵ هزار تومان باقی مانده از حساب یارانه افراد برداشت می‌شود بنابراین قیمت نان برای خریداران هیچ تغییری نمی‌کند.

فاطمی امین گفت: به جای پرداخت یارانه به نانوا، کارخانه آرد و واردکننده گندم، یارانه مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود. این روش موجب کاهش انحراف در مصارف و قاچاق می‌شود. این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان در حال اجرا شدن است و در صورتی که از اجرای آن مطمین شدیم در سراسر کشور عملیاتی می‌شود اما در مجموع قیمت نان افزایش نخواهد داشت و با روش مذکور یارانه‌ها هدفمند و بهینه توزیع می‌شود. 

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!