دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 133709 |
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
80 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

قاسم تبریزی از تلفات سنگین منافقین در عملیات مرصاد گفت و اظهار کرد: در حقیقت عملیات مرصاد، شکست سیاسی، نظامی و روحی منافقین و صدام بود که باعث ایجاد یک بن بست و بحران برای این گروهک شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد با قاسم تبریزی کارشناس تاریخ معاصر به صورت تلفنی گفتگو کرد.
قاسم تبریزی با اشاره به اینکه ایران در ۲۶ تیر ماه سال ۱۳۶۷ اعلام کرد قطعنامه سازمان ملل را پذیرفته است و طی نامه‌ای، این موضع را آشکارا اعلام کرد، گفت: قبول این قطعنامه در حقیقت یک ضربه به صدام و منافقین بود. صدام روز بعد از پذیرش قطعنامه، حمله‌ای را آغاز کرد که با فعالیت سپاه، ارتش و بسیجیان دفع شد.عملیات مرصاد، شکست سیاسی، نظامی و روحی منافقین و صدام بود
وی افزود: مسعود رجوی طی سه روز جلسات و فراخوان منافقین، اعلام کرد مردم منتظر ما هستند و به همین جهت باید به سمت تهران حرکت کنیم و به زودی در میدان آزادی با مجاهدین ملحق خواهیم شد.
این کارشناس تاریخ معاصر در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از پشتیبانی صدام از حمله منافقین گفت و بیان کرد: روزی که منافقین حرکت خود را از عراق به سمت ایران آغاز کردند، هواپیماهای صدام از بالا شروع به ایجاد فضای رعب و وحشت کرد. آنها همچنین از زمین نیز تمام امکانات برای یک جنگ تمام عیار را در اختیار منافقین قرار دادند.
وی به استعداد نیروهای منافقین اشاره و اظهار کرد: منافقین که به ایران حمله کردند بین چهار تا پنج هزار نفر تخمین زده می‌شدند. آنها به سمت پل ذهاب حرکت کردند تا پیروزمندانه وارد کرمانشاه شوند.
وی اشاره کرد: چون ایران قطعنامه را پذیرفته بود، کسی باور نمی‌کرد حمله دیگری آغاز شود اما در همان هنگام به نیروها در جنوب اعلام شد که منافقین حمله کردند. وقتی این خبر پخش شد، نیروهای رزمنده از جنوب و غرب به طرف کرمانشاه حرکت کردند. از تهران هم بسیجیان و مردم عادی به استعداد زیادی به سمت این شهر حرکت کردند. جمعیت به حدی زیاد بود که ساماندهی مردم مشکل بود.
این کارشناس تاریخ معاصر از تلفات سنگین منافقین در عملیات مرصاد گفت و اظهار کرد: تعداد زیادی از آنها در این عملیات از بین رفتند و تعداد زیاد دیگری هم مجروح و دستگیر شدند. در حقیقت عملیات مرصاد، شکست سیاسی، نظامی و روحی منافقین و صدام بود که باعث ایجاد یک بن بست و بحران برای این گروهک شد.
تبریزی بیان کرد: مسعود رجوی قبل از حمله جو‌سازی زیادی انجام داده و اعلام کرده بود در سه روز در میدان آزادی خواهیم و در زندان اوین، زندانیان را آزاد خواهیم کرد. متاسفانه یکسری از اعضای منافقین در اوین، باور کرده بودند که رجوی به کمک آنها می‌آید و به همین جهت دست به اغتشاش در زندان زدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید