سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 134410 |
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
81 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه به ۴ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی کرد

رسیدگی معاون دادگستری استان تهران به ۴ پرونده کثیر الشاکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت بهشتی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران و معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در مجتمع جرایم اقتصادی امروز (دوشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۲) در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با مراجعه کنندگان ۴ پرونده کثیرالشاکی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ۴ پرونده کثیرالشاکی اعم از پرونده شرکت بادران گستران (کینگ مانی)، شرکت نیکو پیام، شرکت پاکرو تاکسی و شرکت ماموت دیزل بررسی و اظهارات مراجعان نیز استماع شد.

وی افزود: در خصوص شرکت پاکرو تاکسی با تلاش همکاران در شعبه پس از گذشت یک ماه رای قطعی در شعبه اول دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی صادر شده است که به اجرای احکام ارسال شده است. ۱۵ نفر از شکات پرونده که امروز به این مرکز مراجعه کرده بودند از ماهیت رای راضی بودند و متهم نیز ملزم به اجرای حکم است.

بهشتی اظهار کرد: مورد دیگر مربوط به پرونده شرکت ماموت دیزل است که پرونده آن در مجتمع جرائم اقتصادی رسیدگی شد و شعبه ۷۵ دادگاه تجدید نظر رای قطعی صادر کرده و در اجرای احکام در حال اجرای حکم بود که در این اثنا متهمان پرونده مبادرت به تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ کردند و از یکی از شعب دیوان عالی کشور، تجویز اعاده دادرسی شد که پرونده برای بررسی مجدد به شعبه ۶۸ مجتمع اقتصادی ارجاع شده است که در اسرع وقت به آن رسیدگی می‌شود.

معاون رئیس کل دادگستری در مجتمع جرایم اقتصادی بیان کرد: پرونده دیگر مربوط به شرکت بادران گستران معروف به کینگ مانی بوده که دارای ۵ هزار شاکی است و این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در حال رسیدگی است. کیفرخواست متهمان از دادسرا واصل شده و به لحاظ نقص‌هایی که داشته است تلاش کرده‌ایم که ایرادات را در شعبه دادگاه برطرف کنیم و به دادسرا اعاده نکردیم. خوشبختانه حقوق تعداد کثیری از شکات بر اساس ادعایی که دارند با بانک اطلاعاتی که از متهم توسط ضابط اخذ شده است، مطابقت دارد.

وی در ادامه گفت: ادعای ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفر از شاکیان با بانک اطلاعاتی که وجود دارد همخوانی ندارد که در حال برطرف کردن این موضوع هستیم و در این ملاقات مردمی با ضابط تماس حاصل شد تا شنبه هفته آینده این موضوع را بررسی و حل کنیم.

بهشتی عنوان کرد: جلسات دادرسی پرونده باداران گستران نیز آغاز شده است. کار خوب انجام شده در این پرونده این بوده که همزمان با روند رسیدگی به پرونده به فکر اجرای حکم نیز هستیم. برخی از اموالی که از متهمان توقیف شده است دارای مشکلات اداری هستند. تعدادی از املاک توقیفی کاربری غیر مرتبط و برخی دارای معارض هستند که به این موضوعات ورود کردیم و تقریباً تمام این موارد نزدیک به حل شدن است.

معاون رئیس کل دادگستری استان تهران در مجتمع جرایم اقتصادی گفت: همزمان با صدور رای دادگاه در این پرونده در اجرای دادنامه معطلی آنچنانی نداریم و با رفع مشکلات اداری اموال به محض صدور حکم و وصل به اجرای احکام، رای نیز اجرا خواهد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: پرونده شرکت نیکو پیام راجع به خرید تعدادی از افراد از یک شرکت خودرویی است و این پرونده در دادسرای ناحیه ۳۲ مطرح و منجر به صدور رای شده که در حال حاضر رای در اجرای احکام است. مشکلی که شاکیان این پرونده داشتند این بود که تعدادی مبادرت به طرح شکایت کیفری و تعدادی اقدام به شکایت حقوقی کرده اند که هر دو پرونده موجب توقیف اموال متهمان شده است. تشکیل دو پرونده در مورد یک موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است که در نهایت از رئیس کل دادگستری استان تهران درخواست کردیم که دستور ویژه صادر کنند تا دادستان تهران و رئیس کل محاکم تهران در یک جلسه مشترک به این موضوع رسیدگی کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید