یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-12
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13649 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۸ |
115 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سید حسن نصرالله در تجمع بزرگ انتخاباتی در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: لبنان صاحب گنج‌های پنهان در آب‌های منطقه‌ای خود است که از آن‌ها استفاده نمی‌کند.   به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تجمع بزرگ انتخاباتی در ضاحیه […]

سید حسن نصرالله در تجمع بزرگ انتخاباتی در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: لبنان صاحب گنج‌های پنهان در آب‌های منطقه‌ای خود است که از آن‌ها استفاده نمی‌کند.   به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تجمع بزرگ انتخاباتی در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: لبنان صاحب گنج‌های پنهان در آب‌های منطقه‌ای خود به ویژه در آب‌های جنوبی است. چرا این گنج‌ها را استخراج نمی‌کنیم؟ از چه کسی هراس داریم؛ از آمریکا؟

دبیرکل حزب الله افزود: آمریکا بیشتر از این چه کاری می‌خواهد علیه مردم لبنان انجام دهد؟ محاصره، تحریم، کمک به قاچاق اموال و داریی‌های لبنان؟ آیا شما گمان می‌کنید آمریکا از میلیارد‌ها دلاری که از لبنان قاچاق می‌شود اطلاع ندارد و به آن کمک نمی‌کند، در آن مشارکت ندارد و آن را پوشش نمی‌دهد؟ مطمئن باشید هر گونه نقل و انتقال دلار در بانک‌های لبنانی و بین لبنان و خارج زیر نظر آمریکا انجام می‌شود. آمریکا چه کاری بیشتر از این می‌خواهد علیه لبنان انجام دهد؟ آیا می‌خواهد به اسرائیل برای جنگ علیه ما کمک کند؟ این کار را قبلا در جنگ تموز انجام داده است. پس از چه هراس دارید؟
وی ادامه داد: چرا اسرائیل از اکتشاف و استخراج نفت و گاز در مناطق مورد نزاع از هیچ کسی هراس ندارد، ولی لبنان حتی در مناطقی که آن را آب‌های منطقه‌ای خود می‌داند، جرأت چنین کاری ندارد؟ من صراحتا می‌گویم این حق لبنان است که در آب‌های منطقه‌ای خود و حتی منطقه مورد نزاع به اکتشاف و استخراج نفت و گاز مشغول شود، دقیقا همانطور که دشمن اسرائیلی چنین کاری انجام می‌دهد. دشمن در مقابل این کار ما جرأت هچ کاری نخواهد داشت، زیرا خودش نیازمند نفت و گازی است که آن را غارت می‌کند. در حالی که این نفت و گاز متعلق به ملت فلسطین است که غارتش می‌کند. اگر دشمن بخواهد ما را از این اکشتاف نفت و گاز منع کند، ما نیز قادر به این کار هستیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!