یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 139074 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
153 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سازمان هواشناسی با پیش بینی رشد ابر‌های همرفتی ، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک برای برخی استان‌ها هشدار سطح زرد صادر کرده است.

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای برخی از مناطق کشوربه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان هواشناسی  امروز برای استانهای هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس، بوشهر، جنوب خوزستان، جنوب غرب سیستان و بلوچستان و فردا شنبه ۲۱ مرداد برای شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان  رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی کرده است .
بر این اساس احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست .
به هموطنان توصیه می شود از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها،عبور از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب و  در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، احتیاط کنند .
همچنین فردا در مناطقی از  جنوب و شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی، شرق کرمان،  وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی شده است.
در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال محتمل است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید