پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 143849 |
تاریخ انتشار : ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ |
95 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر؛ محمدرضا اصنافی، پژوهشگر آی‌تی درباره وضعیت اینترنت و نقش دولت و نمایندگان مجلس در وضعیت فعلی اینترنت به روزنامه هم‌میهن گفت:«موضوع اصلی در کیفیت دسترسی کاربران مربوط به اختلالات عامدانه‌ای است که در دسترسی اعمال می‌شود. تا پیش از فیلترینگ جدی که رخ داده است مجموع دسترسی مردم به اینترنت با […]

به گزارش ادراک خبر؛ محمدرضا اصنافی، پژوهشگر آی‌تی درباره وضعیت اینترنت و نقش دولت و نمایندگان مجلس در وضعیت فعلی اینترنت به روزنامه هم‌میهن گفت:«موضوع اصلی در کیفیت دسترسی کاربران مربوط به اختلالات عامدانه‌ای است که در دسترسی اعمال می‌شود. تا پیش از فیلترینگ جدی که رخ داده است مجموع دسترسی مردم به اینترنت با توجه به پهنای باند کشور تقریباً بیش از ۹۰ درصد بوده است.»

اصنافی با بیان اینکه اعتراض روز گذشته نمایندگان مجلس نسبت به وضعیت اینترنت صدای کل مجلس نیست،‌ تاکید کرد:«مجلس همواره به‌دنبال فیلترینگ بوده است. این روزها نزدیک انتخابات است و نمایندگان صحبت‌هایی می‌کنند اما این مجلس همان مجلس تصویب‌کننده طرح صیانت است که در دو سال اخیر کسب‌وکارهای مردم را نابود کردند اما صدای این مجلس درنیامد. حالا چند ماه مانده به انتخابات، ناگهان یادشان آمده است که درباره فیلترینگ صحبت کنند. من ادعای مجلس را صادقانه نمی‌دانم و پاسخ‌های زارع‌پور را که اختلال فعلی در اینترنت را قانونی محسوب می‌کند نیز چندان عجیب نیست. وزارت ارتباطات دخالت چندانی در این موارد ندارد و تنها مجری آنچه که به او گفته می‌شود، ‌است. در واقع سیاست‌گذار این حوزه نیست.»

این پژوهشگر حوزه IT افزود:«به‌عنوان یک کاربر وقتی به سامانه‌های فیلترنشده نگاه می‌کنم متوجه کاهش جدی کیفیت نسبت به دو سال پیش می‌شوم. بسیاری از سرویس‌های خارجی که فیلتر هم نیستند نیز به‌راحتی قابل استفاده نیستند. پهنای باند بین‌الملل کشور را می‌گویند افزایش داده‌اند. تا قبل از دولت سیزدهم سالانه ۱۵درصد رشد مصرف داشتیم. اگر سالی ۱۵ درصد پهنای باند بین‌الملل را افزایش دهید یعنی در عمل رشدی رخ نداده است. پهنای باند کشور به‌صورت عامدانه متناسب با رشد مصرف مردم افزایش نیافته است.»

اصنافی اعلام کرد:«مردم می‌خواهند به اخباری دسترسی پیدا کنند که سیستم سانسور موجود در کشور این اجازه را نمی‌دهد. مردم می‌خواهند حرفی را بشنوند و بگویند که در روزنامه رسمی کشور قادر به این کار نیستند. به همین دلیل مردم وارد رسانه‌های اجتماعی می‌شوند. اگر قرار باشد که در شبکه ملی اطلاعات این موضوع تحدید شود قطعاً مردم به آن نیازی نخواهند داشت.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید