یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14425 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ |
126 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

دولت انگلیس در قراردادی نظامی با دولت‌های سوئد و فنلاند، متعهد شد در صورت حمله شدن به این دو کشور، به شکل نظامی از آن‌ها دفاع کند . به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، دولت انگلیس در قراردادی نظامی با دولت‌های سوئد و فنلاند، متعهد شد در صورت حمله شدن به این دو کشور، به […]

دولت انگلیس در قراردادی نظامی با دولت‌های سوئد و فنلاند، متعهد شد در صورت حمله شدن به این دو کشور، به شکل نظامی از آن‌ها دفاع کند . به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، دولت انگلیس در قراردادی نظامی با دولت‌های سوئد و فنلاند، متعهد شد در صورت حمله شدن به این دو کشور، به شکل نظامی از آن‌ها دفاع کند و بدین ترتیب، چالش با روسیه را به سطحی بالاتر ارتقا داد.جنگ اوکراین، نگرانی‌های امنیتی در اروپا را افزایش داده و دولت انگلیس در صدد است با استفاده از شرایط جدید، رهبری مبارزه با روسیه را در اروپا به دست آورد. سفر‌های متعدد نخست وزیر انگلیس و وزیران دولتش به اوکراین و کشور‌های همسایه اوکراین از جمله جمهوری‌های حوزه بالتیک، نشان می‌دهد دولت انگلیس از تشدید چالش با روسیه سود می‌برد و به همین علت، با ارسال تجهیزات نظامی به کشور‌های اطراف روسیه و نیز عقد قرارداد‌های نظامی، روسیه را تحریک می‌کند.

ساعتی پیش بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سفر به سوئد، قرارداد نظامی با نخست وزیر این کشور بست تا در صورت درخواست یکی از طرفین، مثلا در صورت حمله روسیه به سوئد، دولت طرف قرارداد ارتش خود را گسیل دارد. پس از امضای قرارداد همکاری‌های نظامی میان سوئد و انگلیس در برابر دوربین‌های تلویزیونی، بوریس جانسون، در نشست خبری مشترک با مگدانلا اندرسون (Magdalena Andersson)، عقد این قرارداد را اعلام کرد. وی افزود: مشابه این قراداد با فنلاند نیز امضا می‌شود تا علاوه بر رزمایش‌های مشترک نظامی، انتقال اطلاعات امنیتی و دفاعی، مبارزه با حملات سایبری، ارتش‌های دو کشور در صورت هدف حمله قرار گرفتن دیگری، به کمک همدیگر بشتابند. بوریس جانسون با شماتت مکرر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حمله به اوکراین بار دیگر گفت: با کمک متحدان، حمایت‌ها از اوکراین ادامه خواهد یافت. نخست وزیر سوئد نیز گفت: موضوع درخواست عضویت این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در مجلس سوئد در دست بررسی است؛ دبیرکل ناتو قبلا گفت در صورت درخواست عضویت سوئد و فنلاند، درخواست ان‌ها به سرعت رسیدگی می‌شود. روسیه قبلا هشدار داده است در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، واکنش نشان خواهد داد.نخست وزیر سوئد در نشست خبری امروز گفت: واکنش روسیه روشن نیست، اما ممکن است به صورت استقرار نیرو‌های نظامی روسیه در مرز‌ها باشد.وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران افزود: پیمان نظامی با انگلیس، سوئد را امن‌تر می‌کند. سخنگوی کرملین امروز گفت: این کشور از نزدیک تحولات مربوط به ناتو را در اطراف مرز‌های خود زیر نظر دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، سوئد ۲۰۰ سال است که عضو اتحادیه‌های نظامی نبوده است. به نوشته تارنمای روزنامه ایندیپندنت، انتظار می‌رود پس از دهه‌ها بی طرفی نظامی، در روز‌های آینده، استکهلم و هلسینکی، درخواست‌های خود را برای عضویت در ناتو ارائه دهند. این روزنامه نوشت با توافق امروز، خطر جنگ مستقیم میان روسیه و انگلیس و احتمالا ناتو، بیش‌تر شد، زیرا براساس بند ۵ پیمان ناتو، درگیری نظامی هر کشور عضو این پیمان، همه کشور‌های ناتو را وارد جنگ می‌کند. به گزارش رسانه‌های انگلیس، مشابه قرارداد نظامی با سوئد، امروز عصر میان انگلیس و فنلاند نیز امضا خواهد شد. سانا مارین، نخست وزیر فنلاند در ژاپن در نشستی خبری اعلام کرد به نخست وزیر ژاپن گفته است که فنلاند احتمالا به زودی به ناتو می‌پیوندد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!