پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14437 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ |
110 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

قدیمی‌ها می‌گفتند نباید با دم شیر بازی کرد، شاید مزه این ضرب المثل را بیشتر از هر کسی امروز، تروریست‌های پراکنده حزب کومله و حزب دموکرات در اقلیم کردستان عراق چشیدند. وقتی نسبت به اخطار و تذکر جدی سپاه پاسداران سهل انگاری و بی توجهی می‌کنند؛ و در صدد ایجاد ناامنی در کشوری دیگر، نیرو […]

قدیمی‌ها می‌گفتند نباید با دم شیر بازی کرد، شاید مزه این ضرب المثل را بیشتر از هر کسی امروز، تروریست‌های پراکنده حزب کومله و حزب دموکرات در اقلیم کردستان عراق چشیدند. وقتی نسبت به اخطار و تذکر جدی سپاه پاسداران سهل انگاری و بی توجهی می‌کنند؛ و در صدد ایجاد ناامنی در کشوری دیگر، نیرو می‌فرستند و نتیجه می‌شود درس عبرت برای هم عقیده‌های آنها.

حال امروز تروریست‌های اقلیم؛ عبرتی برای سایرینبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ،صبح امروز پایگاه‌ها و مقر‌های تروریست‌های مستقر در اقلیم شمال عراق، هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه قرار گرفت و منهدم شدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای آن را نتیجه‌ی اعزام یک تیم تروریستی ۵ نفره از منطقه اقلیم کردستان عراق به داخل خاک ایران ذکر کرد که با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دقیق، یک تیم مسلح تروریستی در تور رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه قرار گرفت و تمامی اعضای این تیم تروریستی ۵ نفره در شهرستان بانه دستگیر شدند.
پیش از این، سپاه پاسداران تذکر و اخطار‌های متعددی به تمامی گروهک‌های تروریستی مستقر در مرز‌های ایران به خصوص، مرز‌های شمال غرب داده بود، که در صورت هرگونه ماجراجویی، به سرعت پاسخی پشیمان کننده داده می‌شود.
مرز‌های شمال غرب کشور در نقاطی از اقلیم کردستان، سالهاست پناهگاهی برای گروهک‌های تجزیه طلب است که گروهک‌های منحله کومله و دموکرات نمونه‌ای از آنهاست.

حال امروز تروریست‌های اقلیم؛ عبرتی برای سایرین
«کومله» و «دمکرات» را می‌توان مترادف با «داعش» دانست. گروه‌های ضدانقلابی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایت دست کمی از داعشی‌ها نداشتند.
این گروه‌ها در همان ابتدای انقلاب و به خصوص در دهه ۶۰ وحشیانه‌ترین جنایات را علیه مردم شمال‌غرب کشور مرتکب شدند. سر بریدن تا مثله کردن و زنده سوزاندن افراد بخشی از این جنایات بود. اقدامات تروریستی که همواره موجب نگرانی و ناراحتی مرزنشینان بودند و با اقدامات کور تروریستی ارمغانی جز ناامنی برای کردنشینان نداشتند.
– اشغال مهاباد و شهادت سربازان و افسران ارتش – ۲۴ بهمن ۱۳۵۷
– بمب گذاری در مسجد جامع سنندج
– قتل عام ۲۵ نفر از بیماران در بیمارستان پاوه
– محاصره روستای دولاب (منطقه‌ای مابین سنندج و کامیاران) با سیصد نفر تروریست و گلوله باران روستا و شهادت ۱۸ نفر از مدافعان روستا – اسفندماه سال ۱۳۶۰
– زندانی کردن مردم در روستا‌های مرزی، نظیر روستای نوسود در کردستان، نمونه‌ی کوچکی در کارنامه آنهاست.
یگان‌های نظامی و امنیتی کشور هم همواره با اشراف کامل اطلاعاتی تحرکات آن‌ها را زیر نظر داشته و سعی در متنبه کردن و بازگشت آن‌ها به دامن مردم و اعلام براعتشان از عملکرد تروریستی داشتند. هر چند در مواردی هم که نیاز به پاسخی قاطع در حمایت از آسایش مردم بوده، سپاه پاسداران برخورد عبرت آموز داشته است.
اولین بار در ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ مواضع گروهک تروریستی حزب دموکرات کردستان پس از اطلاع سپاه از عزم این گروهک برای ایجاد ناامنی، هدف موشک‌های نقطه زن قرار گفت و بطور کامل نابود شد، و پس از آن چند نوبت مقر‌های پراکنده آن‌ها مورد اصابت قرار گرفت همچنین در ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ لانه موساد نیز در اربیل عراق ویران می‌شود.
تکرار برخورد قاطع با تروریست‌ها پیامی دارد، اینکه جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه هیچ تعارفی با هیچ کشوری نداشته و هر اقدام خرابکارانه را به‌سرعت پاسخ خواهد داد.
خبرنگار: محمدسالار پایداری حق

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!