پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 144635 |
تاریخ انتشار : ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
71 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اجتناب از برپایی چادر‌های مسافرتی در بسترحاشیه رود‌های استان تاکید کرد و گفت: بیماران تنفسی از حضور در فضای باز خودداری کنند.

­به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر پنج شنبه از صدور هشدار زرد وزش باد شدید توسط هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام سازمان هواشناسی از عصرروز پنجشنبه دوم شهریورماه تا یکشنبه پنجم شهریورماه رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نیمه شمالی بویژه ارتفاعات شمال و شمال شرق استان خصوصاً فیروزکوه مورد انتظار است.
یزدی مهر با اشاره به اینکه صدور هشدار زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند گفت: این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد.

شهروندان تهرانی از چادر زدن در حاشیه رود‌های استان بپرهیزند
وی بر لزوم پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه با صدور هشدار زرد مدیریت بحران به حالت آماده باش در آمده است افزود: از اعضای ستاد مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در نواحی مذکور می‌خواهیم تمهیدات لازم را بیاندیشند چرا که طبق اعلام سازمان هواشناسی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب و بالا آمدن ناگهان سطح رودخانه‌ها وجود دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی احتمال وقوع وزش باد شدید گاهی خیلی شدید به ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان و در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک، به خصوص در ساعات عصر و شب نیز پیش بینی شده است عنوان داشت: توصیه اکید مدیریت بحران به شهروندان ساکن در این مناطق این است که احتیاط لازم را در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین اجتناب از برپایی چادر‌های مسافرتی در این مناطق داشته باشند و حتی المقدور از سفر‌های برون شهری به خصوص تردد از گردنه‌های کوهستانی بپرهیزند.
یزدی مهر بر مستقر نشدن در نواحی مرتفع مانند داربست‌ها، بالابر‌ها و ساختمان‌های بلند نیز تاکید کرد و بیان داشت: شهروندان ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، در فعالیت‌های کوه‌نوردی، فعالیت‌های عمرانی، احتیاط لازم را داشته باشند و از پارک خودرو و قرار گرفتن زیر درختان خشک و کهنسال اجتناب کنند.
وی همچنین بر اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در زمان صدور هشدار زرد و احتمال وزش باد و به موازات آن کاهش کیفیت هوا فضای باز برای افراد مذکور مناسب نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید