پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 145681 |
تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۴۷ |
43 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

وزیر دادگستری با اشاره به گسترش همکاری‌های حقوقی و قضایی با سایر کشور‌ها گفت: در دولت سیزدهم ۱۴ سند دو جانبه با ۹ کشور تنظیم شده است و ۱۵۳۱ زندانی ایرانی در خارج از کشور و زندانی خارجی محبوس در ایران انتقال داده شدند.

انتقال ۱۵۳۱ زندانی ایرانی و خارجیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در هفته دولت با تاکید بر ضرورت ارتقای دیپلماسی حقوقی قضایی، اظهارداشت: ۲۹۸ زندانی ایرانی در سایر کشور‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز به کشور بازگردانده شدند همچنین در این مدت هزار و ۲۳۳ زندانی اتباع خارجی در ایران در چارچوب توافق‌های دوجانبه به کشور‌های متبوع خود انتقال یافتند.
وی تصریح کرد: راهبرد توسعه دیپلماسی قضایی از طریق توسعه تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه حقوقی قضایی با سایر کشور‌ها مجدانه در حال پیگیری است.
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴ سند دو جانبه با ۹ کشور تنظیم شده است همچنین وزارت دادگستری در دولت سیزدهم در تنظیم ۲ سند منطقه‌ای بین‌المللی مشارکت داشتند.
رحیمی افزود: موافقت‌نامه‌ها و اسناد بین‌المللی در زمینه معاضدت حقوقی در امور مدنی و کیفری با کشور‌ها با هدف تسهیل امور قضایی ایرانیان خارج از کشور و توسعه تعاملات حقوقی قضایی با سایر کشور‌ها در دستور کار قرار دارد؛ به طوری که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۴ سند دو جانبه با ۹ کشور تنظیم شده است همچنین وزارت دادگستری در دولت سیزدهم در تنظیم ۲ سند منطقه‌ای بین‌المللی مشارکت داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید