چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-08
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 146065 |
تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
38 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: یکی از این خطوط انتقال نفت در نزدیکی سواحل بندر گناوه از ساعت ۱۰ روز گذشته به صورت جزئی دچار نشتی شده است.

ورود دادگستری بوشهر به موضوع آلودگی نفتی در بندر گناوهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی مهرانگیر رئیس کل دادگستری استان بوشهر در خصوص آلودگی نفتی در بندر گناوه اظهار کرد: ۴ خط لوله انتقال نفت صادراتی از اهواز به جزیره خارگ به قطر ۵۰ اینچ در عمق یک و نیم متری دریا عبور می‌کند که یکی از این خطوط انتقال نفت در نزدیکی سواحل بندر گناوه از ساعت ۱۰ روز گذشته به صورت جزئی دچار نشتی شده است.

وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع کمیته بحران در جزیره خارگ تشکیل و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های ذیربط انجام شد. همچنین هماهنگی‌های لازم جهت کاهش دبی نفت ارسالی به جزیره خارگ و کاهش نشت نفت انجام شده است. مهندسان و گروه‌های اعزامی به منطقه با استفاده از GPS محل دقیق نشتی نفت را پیدا کرده اند، اما هنوز مشخص نشده است که نشتی از کدام یک از خطوط انتقال نفت است، زیرا تمام این خطوط از کنار هم عبور کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: از آلودگی نفتی نمونه برداری شده است تا مشخص شود کدام لوله دچار نشتی شده است، زیرا نفت عبوری از هر کدام از خطوط متفاوت است. نمونه‌های برای آزمایش به جزیره خارگ ارسال شده است.

مهرانگیر گفت: به محض اینکه مشخص شود نشتی نفت مربوط به کدام خط لوله است، نسبت به بستن خط لوله اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه این خطوط لوله، نفت صادراتی کشور را به کشتی‌ها منتقل می‌کنند امکان بستن تمام خطوط وجود ندارد، زیرا روند صادرات نفت دچار اخلال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تاکید کرد: دستور قضایی داده شده است که به محض مشخص شدن خط لوله آسیب دیده، هر چه سریع‌تر نسبت به بستن نفت اقدام شود.

مهرانگیز بیان کرد: براساس اعلام مهندسین کار حفاری و گل برداری از روی لوله نفتی و تعمیر آن یک هفته زمان نیاز دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید