دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 146935 |
تاریخ انتشار : ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
39 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با حضور گشت‌های ویژه همه پارکینگ‌های پایانه‌های مرزی از وقوع سرقت‌های داخل خودرو زائران جلوگیری می‌شود.

حضور گشت‌های ویژه در پارکینگ‌ها برای جلوگیری از سرقتسردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: قرارگاه اربعین حسینی فراجا با ۱۸ کمیته در ستاد فراجا و ۶ قرارگاه استانی در استان­‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان، تشکیل شده که در این راستا پلیس آگاهی مسئولیت کمیته مبارزه با سرقت را بر عهده دارد.
رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به زمان اجرای ماموریت که از ۲۶ مرداد تا ۲۰ شهرویور سال جاری است، افزود: به منظور مبارزه و مقابله با جرایم مرتبط با حوزه پلیس آگاهی به خصوص موضوع سرقت از یک هفته قبل از اجرای مأموریت نسبت به تشدید فعالیت واحد‌های گشت آگاهی در شهر‌های مسیر تردد زائران و پایانه‌های مرزی اقدام شده است.
سردار قنبری با بیان اینکه تیم‌های زبده افسران و کارآگاهان پلیس آگاهی نسبت به شناسایی افراد مظنون در محل‌های تجمع، تردد و اسکان زائران و توقف خودرو‌های آنان اقدامات لازم را انجام می‌دهند، گفت: فعالیت مجرمان سابقه دار به صورت سیستمی کنترل می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت اکیپ گشت‌های آشکار و پنهان افزود: خودرو‌های سرقتی با استفاده از نصب سامانه‌های پلاک خوان در محور‌های منتهی به پایانه‌های مرزی توقیف می‌شوند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به فعال سازی ستاد افراد گمشده نیز گفت: ضمن هماهنگی با مراجع قضائی شعب رسیدگی به جرایم سرقت در پایانه‌های مرزی استقرار دارند.
رئیس پلیس آگاهی فراجا از به کارگیری کارکنان با تجربه و توانمند در طول اجرای مراسم اربعین حسینی خبر داد و افزود: به منظور پیشگیری از بروز سرقت‌های احتمالی از موکب‌ها و سایر اماکن و ابنیه موجود در راهپیمایی اربعین، طرح‌های پیشگیری از وقوع سرقت تهیه شده است.
وی گفت: در صورت بروز حوادث غیرمترقبه احتمالی تیم‌های بررسی صحنه جرم و DVI آزمایشگاه‌های مرکز تشخیص هویت و کشف علمی جرایم در این ایام در آماده باش هستند.
سردار محمد قنبری به آگاه‌سازی زائران حاضر در مراسم اربعین توسط رسانه‌های صوتی و تصویری، جراید، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: هشدار‌های پیشگیرانه و تخصصی در حوزه ماموریت‌های ذاتی پلیس آگاهی در استان‌های هدف و همچنین مسیر حرکت زوار حسینی (ع) تهیه و بین آن‌ها توزیع می‌شود.
رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم عزاداری اربعین حسینی، علاوه بر امنیت آفرینی در محور‌های مواصلاتی و مسیر پیاده روی اربعین با خدمت مخلصانه، افزایش منزلت و سرمایه اجتماعی فراجا را فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید