دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14712 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۳۹ |
85 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه؛ اینسی؛ اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی صفر بوده است. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  از پاریس؛ این در حالی است که فرانسه سال ۲۰۲۱ را با رشد اقتصادی ۷ درصد سپری کرده بود. باصدای اول: استفان کولیاک کارشناس اقتصادیباصدای دوم: شهروند […]

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه؛ اینسی؛ اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی صفر بوده است. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  از پاریس؛ این در حالی است که فرانسه سال ۲۰۲۱ را با رشد اقتصادی ۷ درصد سپری کرده بود.

باصدای اول: استفان کولیاک کارشناس اقتصادیباصدای دوم: شهروند فرانسه باصدای سوم: پی یر کوپ فرمن کارشناس اقتصادی——–با شروع جنگ اوکراین و افزایش بهای مواد اولیه به ویژه در بخش انرژی؛ همه برآورد‌ها و پیش بینی‌های اقتصادی فرانسه دگرگون شد.کاهش تقاضای داخلی، تورم و افزایش شدید قیمت محصولات خوراکی از جمله ماکارونی و روغن، انرژی و حتی خودرو، قدرت خرید مردم را به طور مضاعفی کاهش داده است.پیش از این بانک مرکزی و موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه؛ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سه ماهه اول سال جاری در حدود دو و نیم تا ۳ درصد پیش بینی کرده بودند که محقق نشده است.در مقابل رکود اقتصادی در فرانسه؛ در همین برهه؛ برخی کشور‌های اروپایی مانند اتریش با ۲ و نیم و پرتغال با ۲ و شش دهم درصد رشد اقتصادی همراه بوده اند.بر اساس پیش بینی منابع اقتصادی؛ سنگینی تورم بر رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال جاری ادامه می‌یابد و تورم در ماه ژوئن به بیش از ۵ و چهار دهم درصد می‌رسد.به گفته بانک مرکزی فرانسه با توجه به نامشخص بودن جنگ اوکراین و پیامد‌های آن احتمال منفی شدن رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وجود دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!