چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-01
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 148149 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ |
101 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادارک خبر؛ دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نسبت به خطر ظهور ویروس‌های جدید آزمایشگاهی هشدار داد. وی با اشاره به اینکه پنتاگون ده‌ها آزمایشگاه و مرکز تخصصی زیستی در سراسر اقمار اتحاد جماهیر شوروی سابق راه‌اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: روسیه مانند بسیاری از کشورهای دیگر از نزدیک بر آنچه […]

به گزارش ادارک خبر؛ دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نسبت به خطر ظهور ویروس‌های جدید آزمایشگاهی هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه پنتاگون ده‌ها آزمایشگاه و مرکز تخصصی زیستی در سراسر اقمار اتحاد جماهیر شوروی سابق راه‌اندازی کرده است، خاطرنشان کرد: روسیه مانند بسیاری از کشورهای دیگر از نزدیک بر آنچه در این زمینه می‌گذرد، نظارت دارد.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه همچنین نگرانی‌های مسکو در مورد فعالیت‌های بیو نظامی ایالات متحده در اقمار اتحاد جماهیر شوروی سابق را یادآور شد و افزود: علیرغم اظهارات و اطمینان‌هایی مبنی بر اینکه تمام این فعالیت‌ها صرفاً علمی است یا با هدف حفظ رفاه اپیدمیولوژیک مردم انجام می‌شود، می‌دانیم که این ادعاها حقیقت ندارد و شواهد کاربرد نظامی این فعالیت‌های خصمانه به دست آمده است.

وی در ادامه خواستار توجه حداکثری ممکن به این نوع تهدیدات خارجی و اطمینان از آمادگی فناورانه روسیه برای مقابله با ظهور و گسترش هرگونه آلودگی جدید شد و تاکید کرد: دولت روسیه نسخه خود را از مهمترین پروژه نوآوری در زمینه مقابله با شیوع ویروس‌های جدید طبیعی و آزمایشگاهی با اهمیت ملی آماده کرده است.

مدودف با یادآوری این موضوع که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دستورالعمل‌هایی را برای توسعه این پروژه در سال ۲۰۲۱ صادر کرده بود، افزود: این پروژه ایجاد یک پلت فرم تحقیقاتی و فناوری روسیه را در نظر گرفته است که باید امکان واکنش سریع به ظهور و گسترش عفونت‌های جدید را فراهم کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید