جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14888 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ |
119 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

“الهام علی اف ” رییس جمهور آذربایجان و ” آنتونی بلینکن ” وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی، در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کردند. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از باکو؛ واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان از گفتگوی تلفنی الهام علی اف رییس جمهور این کشور با ” آنتونی […]

“الهام علی اف ” رییس جمهور آذربایجان و ” آنتونی بلینکن ” وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی، در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از باکو؛ واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان از گفتگوی تلفنی الهام علی اف رییس جمهور این کشور با ” آنتونی بلینکن ” وزیر امور خارجه آمریکا خبر دارد. بر اساس این گزارش , ” الهام، علی اف ” در این گفتگوی تلفنی با اشاره به مذاکرات صلح با ارمنستان گفت: ارمنستان ۵ اصل اعلامی جمهوری آذربایجان، برای عادی سازی روابط را پذیرفته است و جمهوری آذربایجان مهیای آغاز مذاکرات صلح بر اساس این اصول است. ” علی اف ” با اشاره به اینکه ترکیب کمیسیون تعیین و تثبیت حدود مرزی توسط جمهوری آذربایجان مشخص شده است، بر اهمیت گشایش خطوط حمل و نقل بین دو کشور تاکید کرد. ” بلینکن ” وزیر امور خارجه آمریکا هم در این گفتکو گفت، آمریکا آماده حمایت از روند تعیین حدود مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و نیز رفع انسداد از خطوط حمل و نقل است. واحد مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد؛ طرفین در این گفتگو در خصوص مسائل انرژی، افزایش تماس و گفتگو‌ها میان دو کشور و روند دموکراتیزه شدن جمهوری آذربایجان گفتگو و تبادل نظر کردند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!