جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 149150 |
تاریخ انتشار : ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶ |
43 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیحات و راهکار‌هایی جهت در امان ماندن از دست «کیلاگرها» یا «بدافزار‌ها» ارائه داد.

هشدار پلیس فتا در خصوص افزایش انتشار بدافزار‌هابه گزارش ادراک خبر سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت، گفت: این روز‌ها روند توزیع و انتشار بدافزار‌ها رو به افزایش است و هر روز با یک بدافزار جدید رو به رو هستیم که به قسمتی از امنیت مان در دنیای مجازی آسیب می‌زند. کیلاگر نوعی بدافزار است که می‌تواند هر چیزی را که با کی‌بورد تایپ می‌کنید، ضبط یا رکورد کند؛ این بدافزار هم می‌تواند به صورت یک سخت افزار کوچک به گوشی وصل شود، هم می‌تواند یک نرم افزار باشد که مخفیانه روی سیستم تان نصب شده است.
وی افزود:، اما مجرمان سایبری با استفاده از کیلاگر‌ها برای سرقت اطلاعات و رمز‌های عبور که از طریق صفحه‌کلید وارد می‌شود، استفاده می‌کنند. به همین دلیل هرگز از منابع ناشناس نرم افزار نصب نکنید و به دسترسی‌هایی که به نرم افزار‌ها می‌دهید دقت داشته باشید.
سرهنگ گودرزی گفت: کیلاگر‌های نرم افزاری پس از ورود به سیستم قربانی به‌صورت مخفیانه و غیرمجاز، اطلاعاتی نظیر رمز‌های عبور و حساب‌های بانکی کاربران را سرقت کرده و آن را برای طراحان کیلاگر ارسال می‌کند.
وی به شهروندان توصیه کرد، هرگز بر روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنند، در درگاه‌های پرداخت از صفحه کلید مجازی استفاده کنند و هرگز برنامه‌های ناشناس را دانلود و نصب نکنند تا با این روش‌ها در مقابل کیلاگر‌ها در امان بمانند.

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید