جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-10
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14947 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ |
301 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

حسینی: معاون رئیس جمهور در امور مجلس، نوشت: قدرت و نفوذ رسانه‌ای و تخصصی شهیده شیرین ابوعاقله، چنان بود که حتی مخالفان را در معذوریت اتخاذ موضعی همسو قرار می‌داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی در یادداشتی با عنوان “شیرین الجزیره” در صفحه شخصی خود نوشت:   «از سال ۲۰۰۰، ۴۵ […]

حسینی:

معاون رئیس جمهور در امور مجلس، نوشت: قدرت و نفوذ رسانه‌ای و تخصصی شهیده شیرین ابوعاقله، چنان بود که حتی مخالفان را در معذوریت اتخاذ موضعی همسو قرار می‌داد.

شهیده شیرین ابوعاقله، قدرت و نفوذ رسانه‌ای و تخصصی داشتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی در یادداشتی با عنوان “شیرین الجزیره” در صفحه شخصی خود نوشت:

 

«از سال ۲۰۰۰، ۴۵ گزارشگر فلسطینی شهید شده‌اند، اما هیچ‌کدام به اندازه شیرین ابوعاقله، سر و صدا نکرد. قدرت و نفوذ رسانه‌ای و تخصصی او چنان بود که حتی مخالفان را مواقعی در معذوریت اتخاذ موضعی همسو قرار می‌داد و نمایندگان مجلس آمریکا که در حمایت از رژیم نژادپرست صهیونیستی کم نمی‌گذارند، به احترام پرآوازه‌ترین خبرنگار منتقد این رژیم، یک دقیقه سکوت می‌کنند.

 

شیرین ابوعاقله را می‌توان مشهورترین گزارشگر جهان عرب و منطقه دانست که روز گذشته هنگام پوشش اخبار حمله نیرو‌های اسرائیلی به اردوگاه جنین، واقع در کرانه باختری و در حالی‌که لباس خبرنگاری بر تن داشت، به شهادت رسید.

 

گزارش‌های او از آغاز به کار شبکه الجزیره در ۲۵ سال پیش، یک پای ثابت بخش‌های خبری این شبکه جهانی بود.

 

هم نام غیر عربی (ریشه فارسی و کردی) و هم هویت دینی شیرین ابوعاقله به‌عنوان یک مسیحی، آینه‌ای از تاریخ دور و نزدیک فلسطین و غرب آسیا و شهادت او نیز زبان حال واقعیت کنونی کهن‌ترین بحران معاصر جهان است.»

 

معاون رئیس جمهور در امور مجلس، نوشت: «ترور شیرین ابوعاقله، نه نخستین و نه آخرین جنایت رژیم صهیونیستی در واکنش به روشنگری یک خبرنگار است. از حامیان رژیمی که اساس شکل‌گیری و ادامه آن بر قتل و قساوت است، انتظار واکنش جدی نداریم، اما از آزادی‌خواهان جهان، توقع است که افکار عمومی دنیا را علیه این مظالم آشکار، بسیج کنند.»

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!