شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 151950 |
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵ |
54 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: گردو غبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق شرق تا مرکز استان را تحت تاثیر قرار داده است. به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: گردو غبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق شرق تا مرکز استان را تحت تاثیر قرار داده است.

گرد و غبار شرق مازندران ناشی از صحرای قره‌قوم ترکمنستانبه گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل هواشناسی مازندران درباره گردوغبار دیروز به‌ویژه در شهر‌های مرکزی و شرقی استان گفت: بار دیگر گرد و غبار از صحرای قره‌قوم ترکمنستان وارد کشور شده و مناطق شرق تا مرکز استان را تحت تاثیر قرار داده است.

سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به منشاء این پدیده که از صحرای قره قوم ترکمنستان بوده گفت: پس از عبور از شمال و غرب گلستان و دریای خزر، مناطق مرکزی و شرقی استان را تحت تاثیر قرار داده است که نمونه این پدیده در روز شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ نیز به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: فراوانی باد‌های شرق به غرب استان نسبت به قبل بیشتر شده که موجب پراکنش ریزگرد‌ها و گرد و غبار از شرق تا مرکز و حتی غرب استان می‌شود و همچنین بارش‌های شرق نسبت به قبل کمتر شده و موجب خشکسالی با درجات شدید و بسیار شدید خواهد شد (البته تا قبل از این پدیده نیز شرق استان با بحران کم آبی و خشکسالی دست به گریبان بوده است) و توالی باد‌های گرم بیشتر خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه گرد و غبار بر آلودگی هوا اثر می‌گذارد افزود: وقوع باد‌های شرقی در استان موجب محبوس شدن آلودگی و دپو شدن آن در گستره استان خواهد شد که پیامد آن بروز انواع بیماری‌های تنفسی، ایجاد حساسیت‌های پوستی و چشمی، بروز انواع بیماری‌های خطرناک و در زمان بارش موجب باران‌های اسیدی شده که خاک استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تخریب وکاهش محصولات کشاورزی را در پی دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید