شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 152711 |
تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ |
43 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه جهان امروز درگیر مساله کم آبی است که عراق و منطقه نیز به دلیل تغییرات اقلیمی از آن رنج می برند، گفت که تابستان امسال، سخت ترین فصل در تاریخ حکومت عراق بود. وی گفت که ایران آب فراوانی در رود کارون رهاسازی کرده و […]

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه جهان امروز درگیر مساله کم آبی است که عراق و منطقه نیز به دلیل تغییرات اقلیمی از آن رنج می برند، گفت که تابستان امسال،

140206190956554728321684

سخت ترین فصل در تاریخ حکومت عراق بود.

وی گفت که ایران آب فراوانی در رود کارون رهاسازی کرده و عراق توانسته است رهاسازی آب از سوی ترکیه را نیز افزایش دهد.

به گزارش ادراک خبر به نقل از میدل‌ایست‌نیوز، السودانی تصریح کرد که کنفرانس بغداد ۲۰۲۳ بیان کننده فلسفه دولت عراق در مدیریت روابط خارجی اش با کشورهای

وی با اشاره به دستیابی به اطلاعاتی مهم از اماکن سرکردگان داعش در عراق و هدف قرار دادن آنها، گفت که عراق به نیروهای رزمی خارجی نیازی ندارد و این را صراحتا اعلام کرده است.

السودانی با بیان اینکه عراق بخشی از تلاش بین المللی برای مبارزه با داعش است، گفت که کمیته مشترک عراق و امریکا نشست خود را نیمه سپتامبر برای تعیین چگونگی رابطه عراق با ائتلاف بین المللی تشکیل می دهد.

نخست وزیر عراق گفت که با اتصال راه آهن با هر کشوری برای انتقال کالا بدون تکمیل پروژه بندر فاو و جاده توسعه موافقت نخواهیم کرد و موضع ما ثابت است.

وی افزود که دولت عراق در اجرایی کردن دو پروژه جاده توسعه و بندر فاو جدی است.

السودانی درباره اتصال راه آهن با ایران گفت که، اتصال راه آهن با ایران برای انتقال مسافران است.

وی تصریح کرد که وزیر حمل و نقل عراق در عربستان، پرونده اتصال راه آهن با عربستان برای انتقال مسافران و حجاج را بررسی می کند.

السودانی با اشاره به اینکه پروژه گذرگاه بزرگ و جاده ابریشم، از عراق عبور نمی کند، گفت که جاده توسعه بهترین و کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر برای حمل و نقل و ترانزیت است.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه پروژه فاو در ۲۰۲۵ بهره برداری می شود، گفت که به زودی کشورهایی که تمایل در مشارکت در پروژه جاده توسعه دارند را برای نشست در بغداد دعوت می کنیم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی عراق و ایران در تلاش برای وضع یک سازوکار برای ساماندهی تجارت فیمابین هستند، گفت که ایران خواستار تعامل با عراق با هر ارزی به غیر از دلار شده است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید