دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 15342 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸ |
540 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور گفت: هر گونه دخالت کشور‌های خارجی و غربی در منطقه نه تنها امنیت ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با امیر قطر با تاکید بر گسترش روابط دو جانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و […]

رئیس جمهور گفت: هر گونه دخالت کشور‌های خارجی و غربی در منطقه نه تنها امنیت ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری مشترک با امیر قطر با تاکید بر گسترش روابط دو جانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری افزود: برای به نتیجه رسیدن توافقات در سفر اسفندماه و همچنین در نشست امروز باید دو طرف در کمیسیون مشترک ایران و قطر به اقدامات و تلاش‌های خود ادامه دهند.
آقای رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود سفر امیر قطر به ایران را نقطه عطفی در ارتقای روابط دو کشور در سطح دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی دانست.
وی با اشاره به این که تهران و دوحه درحل مسایل منطقه‌ای به دست مسئولان و دولت‌های منطقه تاکید دارند، افزود: هر گونه دخالت کشور‌های خارجی و غربی در این منطقه نه تنها امنیت ساز نیست بلکه برای امنیت منطقه مضر خواهد بود.
آقای رئیسی تاکید کرد: مسایل منطقه باید به دست توانای مسئولان منطقه حل شود.
وی افزود: هر دو بر این نکته تاکید داشتیم که محاصره یمن باید هر چه زودتر شکسته شود و مردم این کشور بتوانند خود برای کشورشان تصمیم بگیرند.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت برقراری امنیت پایدار در افغانستان گفت: مردم افغانستان باید دولتی فراگیر داشته باشند تا همه گروه‌های سیاسی و همه قومیت‌ها را در بر بگیرد.
وی افزود: دو طرف بر آزادی فلسطین و قدس شریف و شکسته شدن محاصره مردم غزه تاکید داشتیم و این که جنایات هولناک رژیم صهیونیستی باید پایان یابد.
آقای رئیسی با اشاره به شهادت شیرین ابوعاقله شهادت وی را به خانواده وی، امیر قطر و همه خبرنگاران به ویژه خبرگزاری الجزیره تسلیت گفت و افزود: یقین داریم این گونه جنایات نه تنها نمی‌تواند به هیچ عنوان برای رژیم صهیونیستی امنیت ساز باشد بلکه نفرت عمومی را نسبت به این رژیم بیش از پیش به دنبال خواهد داشت.
رئیس جمهور با اشاره به این که جنایت رژیم صهیونیستی پایدار نخواهد ماند گفت: امروز جامعه خبرنگاران و رسانه‌های کشور باید به خود ببالند که صدای مظلومیت مردم فلسطین را به عالم مخابره می‌کنند.


حل اختلافات در منطقه راهی جز گفتگو ندارد

امیر قطر هم پس از پایان مذاکرات دو جانبه در نشست خبری مشترک با آقای رئیسی موضوع اصلی گفتگو‌ها در سعدآباد را مسایل منطقه‌ای از جمله موضوع فلسطین عنوان کرد و گفت: حل مشکلات در سوریه، یمن و عراق باید از طریق راه حل‌های عادلانه و جامع و از طریق گفتگو انجام شود.
“تمیم بن حمد آل ثانی” گفت: روابط ایران با قطر روابطی مستحکم، استوار و مبتنی بر حسن هم جواری است.
وی گفت: سفر اخیر آقای رئیسی به قطر سفری بسیار مهم بود که عاملی برای تقویت روابط دو کشور به شمار می‌رود.
امیر قطربا بیان اینکه من امروز این جا هستم تا بر تقویت بیشتر این روابط و پیشبرد آن تاکید کنم، افزود: ما در گفتگو‌های امروز بر این نکته تاکید کردیم که حل اختلافات در منطقه راهی جز گفتگو ندارد و من با رئیس جمهور ایران در این مورد اتفاق نظر داریم و هر دو معتقدیم درگیری‌های منطقه باید از طریق گفتگو‌های سازنده حل و فصل شود.
امیر قطر موضوع اصلی گفتگو‌ها با رئیس جمهور ایران را درباره مسایل منطقه‌ای موضوع فلسطین عنوان کرد و گفت: درباره سوریه، یمن و عراق هم اعتقاد ما این است که مشکلات در این کشور‌ها باید از طریق راه حل‌های عادلانه و جامع حل و فصل شود.
وی با اشاره به اقدام نیرو‌های رژیم اشغالگر قدس در به شهادت رساندن شیرین ابوعاقله و با عرض تسلیت به خانواده وی افزود: ما در این جا تاکید می‌کنیم که مرتکبان این جنایت باید مجازات شوند و جهان نباید با این حادثه با معیار‌های دوگانه برخورد کند.
در باب مذاکرات وین هم قطر همواره نگاه مثبتی به این گفتگو‌ها داشته، چون باور داریم که گفتگو راه حل و فصل این مسئله است.
وی در پایان سخنان خود با قدردانی از دولت ایران برای کمک به قطر در آماده شدن برای برگزاری مسابقات جام جهانی از همه ایرانیان دعوت کرد تا با سفر به قطر از نزدیک مسابقات تیم ملی کشورشان را دنبال کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!