دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-06
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 154346 |
تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ |
50 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیران زرد پوشان اصفهان، در بستن قرارداد با شش بازیکن اعم از احسان پهلوان، رضا اسدی، کاوه رضایی، رضا شکاری، هادی محمدی و پیام نیازمند، قوانین را نقض کرده و دور زده اند. آنها به اقداماتی همچون ساختن مبالغ قرارداد دو بازیکن به تغییرات ارزی، برعهده گرفتن مالیات بازیکنان و افزایش رقم قراردادها در فصل […]

مدیران زرد پوشان اصفهان، در بستن قرارداد با شش بازیکن اعم از احسان پهلوان، رضا اسدی، کاوه رضایی، رضا شکاری، هادی محمدی و پیام نیازمند، قوانین را نقض کرده و دور زده اند. آنها به اقداماتی همچون ساختن مبالغ قرارداد دو بازیکن به تغییرات ارزی، برعهده گرفتن مالیات بازیکنان و افزایش رقم قراردادها در فصل آتی به بیش از بیست و پنج درصد روی آورده اند. در حالی که اکثر اهالی فوتبال، معتقدند که تخلفات سپاهان در این امر محرز است و این تیم باید با سنگین ترین جریمه‌ها، تنبیه شود، جای تعجب دارد که کمتر شخصی به قوانین اشتباه سازمان لیگ، ایراد وارد کند!

در واقع سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از همان ابتدا، مسیر نادرستی را برای کنترل ارقام و ارزش واقعی بازیکنان انتخاب کردند. حال با وجود این اوصاف، تیم‌ها ضعیف تر از قبل بسته می‌شوند و با نزدیک شدن به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های ایرانی بر روی کاغذ،عملاً هیچ شانسی برای پیروزی برابر تیم‌های عربی ندارند.

چرا مسئولان سازمان لیگ، چنین قوانین دست و پا گیری برای شانزه تیم لیگ برتر، وضع کردند؟ آیا برای پیشرفت، باید به سراغ ایجاد چنین قوانینی رفت؟ آیا مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون، ایده جدیدی برای متحول شدن اوضاع اقتصادی لیگ ندارند؟ چرا صدا و سیما حق پخش هر شانزده تیم را پرداخت نمی‌کند؟ درآمد تیم‌ها از طریق تبلیغات دور زمین و روی پیراهن، به کجا می‌رود و به حساب چه کسانی واریز می‌شود؟ چرا به جای اینکه به مسئله، پاسخ مناسبی بدهیم، صورت مسئله را پاک می‌کنیم؟ آیا سپاهان تنها تیمی‌بوده که از اجرای قانون سقف بودجه و قراردادها، سر باز زده است؟

باید اذعان داشت که ابداع قوانینی به مثابه سقف بودجه، از پای بست ویران است و هر فصل، بیشتر شاهد این ویرانی‌های جدید خواهیم بود. در فوتبال اغلب کشورها، قطعا فرق‌هایی میان تیم اول جدول با دهم جدول وجود دارد و از هر حیث، متفاوت و متمایز هستند؛ مثلا در لیگ برتر انگلیس، درآمد منچستر سیتی از طریق فروش حق پخش با تیمی مثل فولام، برابر و یکسان نیست یا در بحث خرید و فروش بازیکنان، این دو تیم به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند.

اگر عده‌ای فکر می‌کنند با سیصد و بیست و پنج یا نهایتا چهار صد میلیارد، نمایندگان ایران در آسیا، می‌توانند مقابل تیم‌های متمول عربی، قد علم کنند، سخت در اشتباهند! اگر قرار بر این باشد که تیم‌های مختلف، جریمه شوند و محرومیت‌ها و شکایت‌ها، به تأثیرگذاری در نتایج بازی‌ها برسد، بهتر است لیگ را برای چند سال تعطیل کنید! جریمه فقط به یک تیم اختصاص ندارد و سپاهان، تنها گناهکار این قصه نیست. مطمئن باشید که تعداد کثیری از تیم‌های لیگ برتر، در خفا و پیدا، از انجام قوانین سرپیچی کرده اند و رنگ‌های مختلفی هم در این موضوع، دست داشته اند!

 

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید