دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 155373 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ |
59 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، اسماعیل حسین‌زهی با اشاره به تصویب بررسی یک فوریتی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: این لایحه به صورت ۲ فوریتی از سوی دولت به مجلس ارسال شد که نمایندگان مجلس به دلیل ضرورت انجام کار کارشناسی و توجه به تمامی ابعاد، به بررسی دو فوریت آن رای نداده و […]

به گزارش ادراک خبر، اسماعیل حسین‌زهی با اشاره به تصویب بررسی یک فوریتی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: این لایحه به صورت ۲ فوریتی از سوی دولت به مجلس ارسال شد که نمایندگان مجلس به دلیل ضرورت انجام کار کارشناسی و توجه به تمامی ابعاد، به بررسی دو فوریت آن رای نداده و آن را با یک فوریت به تصویب رساندند.

وی با بیان اینکه لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران ایرادات و مشکلاتی دارد که حتما باید بررسی و اصلاح شود، افزود: در تدوین این لایحه باید شرایط محلی، منطقه‌ای و حاکمیتی در کنار هم دیده شوند، همچنین دستگاه‌های نظارتی باید بتوانند به موضوعات مختلف و مرتبط ورود کنند.

وی با بیان این‌که بخش عظیمی از جمعیت جهان در شرق آسیا و در کشورهایی نظیر چین، هند، بنگلادش و پاکستان و ..زندگی می‌کنند، اضافه کرد: از موقعیت سوق الجیشی کشورمان در ارتباطی دهی شمال به جنوب و شرق باید نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم. توسعه سواحل مکران می‌تواند اهرمی برای افزایش صادرات و تبادلات تجاری با شرق دنیا و استفاده از ظرفیت وسیع بازار این کشورها بشمار برود.

وی با یادآوری این‌که یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که با توسعه سواحل مکران محقق می‌شود، توسعه اقتصاد دریا محور است، گفت: توجه به مکران و تقویت کریدورهای و مسیرهای ترانزیتی از جنوب به شمال و بالعکس موجب توسعه و عمران و آبادی مناطق شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان نیز می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت تکمیل کریدورهای اصلی و توسعه خطوط ریلی کشور، به ویژه مسیری که چابهار را به خراسان و کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند، تصریح کرد: با عنایت رهبر معظم انقلاب به منطقه سیستان و بلوچستان برای احداث خط ریلی مذکور، منابعی از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شد. استفاده از راه آهن موجب حمل کالا با حجم بالا و انتقال ایمن آن به مناطق مختلف می‌شود، لذا حتما باید در برنامه‌های توسعه ای جنوب شرقی کشور و سواحل مکران به موضوع ترانزیت کالا از طریق خطوط ریلی توجه ویژه صورت بگیرد.

حسین‌زهی بیان کرد:‌در برنامه های توسعه ای شرق کشور، باید به موضوع توسعه ترانزیت جاده ای نیز در کنار خطوط ریلی توجه ویژه داشته باشیم. حدود ۷۵۰ کیلومتر از جاده‌های منطقه نیازمند دو باندسازی جهت کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت انتقال بار هستند. ضمن اینکه توسعه و ایمن‌سازی جاده های این منطقه موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده نیز می‌شود که از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید