شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 156380 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ |
61 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده واحده این لایحه با ۱۵۹ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ […]

به گزارش ادراک خبر، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۹ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده واحده این لایحه با ۱۵۹ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در ادامه با اصلاح تبصره ۱ ماده واحده لایحه مذکور نیز با ۱۶۰ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده‌‌واحده اصلاح شده این لایحه؛ به دولت اجازه داده می‌شود در استان خراسان رضوی در محدوده‌ خارج از نقاط جمعیتی به‌شرح نقشه‌ پیوست و گزارش توجیهی، «منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس» را ایجاد کند. در این منطقه، در خصوص اموال موقوفه و اداره آن‌، رعایت موازین شرع و غبطه و مصلحت وقف لازم است.

تبصره ۱- منطقه آزاد تجاری- صنعتی ایجادشده با رعایت تبصره‌های بعدی و بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب  ۷/  ۶/ ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدی آن و اساسنامه مربوطه اداره می‌شود و در موارد پیش‌بینی نشده در این قانون و اساسنامه، تابع قانون تجارت(در مواردی که به تشخیص فقهای شورای نگهبان مغایر شرع نباشد) خواهد بود. هرگونه تغییر در محدوده‌های مصوب، منوط به پیشنهاد هیأت وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید