جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 156389 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴ |
43 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر  آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به نیویورک، با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که در مقر سازمان ملل برگزار شد، روسای جمهور دو کشور ضمن مرور آخرین وضعیت تفاهمات همکاری دوجانبه، بر ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی […]

به گزارش ادراک خبر  آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به نیویورک، با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در مقر سازمان ملل برگزار شد، روسای جمهور دو کشور ضمن مرور آخرین وضعیت تفاهمات همکاری دوجانبه، بر ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین افزایش تعاملات ایران و تاجیکستان در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور تاجیکستان ضمن ابراز نگرانی از حضور و فعالیت تروریست‌ها در افغانستان، بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک وزاری خارجه کشورهای همسایه برای افزایش هماهنگی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در افغانستان تاکید کرد.

رئیسی و امامعلی رحمان همچنین در این دیدار عدم دخالت بیگانگان در مسائل کشورهای منطقه را در ایجاد امنیت پایدار لازم و ضروری دانستند.

روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی در جهت افزایش سطح تعاملات تجاری و اقتصادی و اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور نیز تاکید کردند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید