شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 156765 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ |
61 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره وصول مطالباتمان از کره جنوبی و این‌که برخی معتقدند “باید شکایتمان از کره را ادامه دهیم”، گفت: بعد از آزادی وجوه ما از کره، این مسئله مطرح شد که با توجه به اینکه قیمت پول کره […]

به گزارش ادراک خبر ، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره وصول مطالباتمان از کره جنوبی و این‌که برخی معتقدند “باید شکایتمان از کره را ادامه دهیم”، گفت: بعد از آزادی وجوه ما از کره، این مسئله مطرح شد که با توجه به اینکه قیمت پول کره کاهش پیدا کرده است و جمهوری اسلامی از این بابت خسارت دیده است، کارشناسان و وکلای بین‌المللی را به‌کار گرفتیم و به‌زودی در این مسئله نظر خواهیم داد.

وی افزود: نظر اولیه ما این است که کره باید مابه‌التفاوت پول را بپردازد و موجب شده است ارزش پول ما که ۷ میلیارد دلار بوده است، کاهش پیدا کند، این فرضیه اولیه است و اگر نظر کارشناسان و وکلای بین‌المللی مثبت بود در این زمینه اقدام می‌کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در ادامه بیان کرد: متأسفانه پرونده استرداد منافقان در سال‌های گذشته پیگیری خاصی نشده و تعجب‌برانگیز است که چرا در این سال‌های طولانی با این‌همه جنایاتی که منافقان انجام دادند، در محاکم ما محاکمه نشدند و حکمی علیه آنها صادر نشده بود. در این دولت با پیگیری‌هایی که انجام شده تعداد ۱۰۵ پرونده منافقان آماده و در دادگاه است تا رأی صادر شود.

دهقان تصریح کرد: اقدامات حقوقی بابت احقاق حقوق مردم نسبت به خسارت‌های مادی و معنوی که افراد سازمان منافقین در اثر ترورها و جنایاتی که نسبت به مردم وارد کردند، بعد از صدور رأی انجام خواهد شد و منتظر صدور رأی دادگاه هستیم. آن مواردی که قابل شناسایی و اجرا باشد، حتما پیگیری می‌کنیم و این آرایی که در محاکم داخلی صادر و قطعی می‌شود به‌عنوان بخش حقوقی بین الملل پیگیری خواهیم کرد تا آراء در خارج کشور به مرحله اجرا برسد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید