شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 157187 |
تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰ |
58 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری‌های اسپوتنیک ارمنستان و اینترفاکس روسیه از توافق آتش بس بین مقامات ارمنی قره باغ علیا و جمهوری آذربایجان خبر داد. جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرده بود که عملیات ضد تروریستی را در این منطقه جدایی طلب آغاز کرده است. اینترفاکس افزود مقامات ارمنی قره باغ علیا […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری‌های اسپوتنیک ارمنستان و اینترفاکس روسیه از توافق آتش بس بین مقامات ارمنی قره باغ علیا و جمهوری آذربایجان خبر داد.

جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرده بود که عملیات ضد تروریستی را در این منطقه جدایی طلب آغاز کرده است.

اینترفاکس افزود مقامات ارمنی قره باغ علیا روز پنجشنبه با مسئولان جمهوری آذربایجان دیدار خواهند کرد.

در این توافق آتش بس، نیرو‌های جدایی طلب ارمنی قره باغ با خلع سلاح کامل موافقت کرده اند.

در این راستا شبکه تلویزیونی آر تی عربی گزارش داد: توافق آتش بس در منطقه قره باغ که با میانجی‌گری روسیه به دست آمد، از ساعت ۱۳ امروز به وقت محلی آغاز می‌شود.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد: با در نظر گرفتن درخواست نمایندگان ارمنی‌های ساکن قره باغ که توسط یگان نیرو‌های حافظ صلح روسی دریافت کردیم، توافق برای توقف عملیات مبارزه با تروریسم در ۲۰ ام سپتامبر به دست آمد. گروه‌های مسلح غیرقانونی همه سلاح‌ها و تجهیزات سنگین خود را تحویل خواهند داد. ارتش جمهوری آذربایجان کنترل ۹۰ پاسگاه نظامی ارمنی را در قره باغ در دست گرفت.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرد فردا نشستی با ارمنی‌های قره باغ برای بررسی ادغام آنان در جمهوری آذربایجان بر اساس قانون این کشور، برگزار خواهد شد.

سخنگوی کرملین گفت: اتهامات ارمنستان درباره نقش روسیه در منطقه قره باغ را نمی‌پذیریم و جمهوری آذربایجان بر اساس قانون در سرزمین خودش رفتار می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید