سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-21
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 159041 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۳ |
54 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در روزنامه «العربی الجدید» منتشر شد، تاکید کرد که کشورهای اسلامی همواره در معرض انواع مختلف تهاجم فرهنگی قرار دارند که این خود زمینه را برای شبیخون های رسانه ای و فکری با هدف نابودی کشورهای اسلامی فراهم می کند. متن […]

به گزارش ادراک خبر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی در روزنامه «العربی الجدید» منتشر شد، تاکید کرد که کشورهای اسلامی همواره در معرض انواع مختلف تهاجم فرهنگی قرار دارند که این خود زمینه را برای شبیخون های رسانه ای و فکری با هدف نابودی کشورهای اسلامی فراهم می کند.

متن کامل یادداشت وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به این شرح است :

«تهاجم ها و چالش های فرهنگی، محسوس وگاهی نامحسوس هستند وچه بسا به نظر می رسد به دنبال تحقق هدف خاصی نیستند یا شخصیت، گروه، رویکرد یا جریان خاصی را نشانه نگرفته اند اما با بررسی دقیق به این نتیجه می رسیم که این شبیخون ها و چالش ها در پی دستیابی به اهداف دیگری هستند . واقعیت این است که کشورهای اسلامی همواره در معرض یک تهاجم فرهنگی قرار دارند که راه را برای شبیخون های رسانه ای و فکری هموار می کند و در نهایت نابودی کشورهای اسلامی را دنبال می کند .

با این حال، آنچه امروز شاهد آن هستیم بسیار خطرناک است، زیرا تهاجم فرهنگی از قالب یک مقدمه در جهت انجام شبیخون ها و تهاجم های دیگر به یک رویارویی مستقیم تبدیل شده است. این دگرگونی و تغییر بیانگر آن است که مهاجمان به این باور رسیده‌اند که می بایست از جنبه سیاسی و فرهنگی بر کشورهای اسلامی چیره شوند و باورهای اسلامی را ریشه‌کن کرده و از جان و ذهن صاحبان آن بیرون بکشند. آن ها همچنین به این نتیجه رسیده اند که نباید اجازه دهند غیر مسلمانان تحت تاثیر این باورها و بینش ها قرار گیرند.

امروزه شاهد ده ها نمونه از این دگرگونی ها و جابه‌جایی ها هستیم که از مهمترین آنها می‌توان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیزنسبت به پیامبر گرامی اسلام (ص)، واسلام و نمادهای اسلامی، وآتش زدن قرآن کریم و یهودی‌سازی بیت‌المقدس اشاره کرد. رژیم صهیونیستی، قانون قومیت‌‌محوری یهود در این رژیم را بدون هیچ تردیدی تصویب می کند . این بدان معناست که غیر یهودیان حق زندگی در آنجا را ندارند و می بایست به هر نحو ممکن ریشه کن شوند.

هنوز زخم ها و جراحات وارد شده بر پیکر برخی کشورهای اسلامی در پی هجوم افراط گرایی و تروریسم که با تسلط برخی از تکفیری ها بر مناطقی از آن کشورها همراه بوده، التیام نیافته بود که شبیخون جدیدی با هدف قرار دادن نظام اخلاقی آموزه های اسلامی و مسلمانان شکل گرفت و به ترویج همجنس گرایی و اعمال فشار بر کشورها در جهت زدودن موانع این مسیراقدام کرد .

آنها با رنگ و لعابی زیبا به ترویج همجنس گرایی پرداخته و ارزش های اخلاقی را وحشیانه مورد هجوم قرار دادند وآن را قانون توانمندسازی زنان و دفاع از حقوق آنها نامیدند. سوزاندن قرآن کریم با پویش گسترده ترویج همجنس گرایی همزمان شد ،آن ها با این کار می‌خواهند اینگونه القا کنند که قرآن و اسلام مانعی بر سر راه تحقق زنان هستند، در حالی که همه می دانند که دین اسلام تا چه اندازه به مقام زن احترام می‌گذارد و از حقوق او دفاع می‌کند.ورفتارهای غیراخلاقی را موجب تضعیف و نابودی نهاد خانواده و جامعه می داند.

ایران در ترکیب ودرآمیختن میراث تاریخی وسنت های اجتماعی و همچنین آموزه های اسلامی با کنوانسیون ها و قوانین بین المللی موفق بوده است و با دقت هر طرح و پروژه مشکوکی که فرهنگ و باورهای جامعه را هدف قرارمی دهد و دروازه یا دریچه ای برای هدف قرار دادن امنیت کشور وواقعیت سیاسی آن باشد، زیر نظر دارد و اینگونه بسیاری از این توطئه ها را با توانمندی بالا خنثی کرده است.

اجلاس وزیران سازمان آموزشی علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) (ISESCO) که از سوم تا چهارم مهرماه به میزبانی کشور دوست و برادر قطر برگزار می شود، فرصت بسیار خوبی برای بررسی چالش ها و خطرهای فراروی کشورهای اسلامی از نظر فرهنگی و اخلاقی است. در این میان چالش هایی وجود دارد که باید بی درنگ به آن پرداخت و به هیچ عنوان به تعویق انداختن آن جایز نیست. برخی از این چالش ها عبارتند از : ارزش های به ظاهر اخلاقی و خانوادگی مغایر با فرهنگ اسلامی، افراط گرایی مذهبی ، طرح ها و پروژه های اشغالگران صهیونیست برای یهودی سازی قدس و سرزمین های اشغالی و از بین بردن آثار تاریخی و فرهنگی ملت فلسطین، کشتارهای روزانه آن ها و طرح هایی که ارزش های اخلاقی را هدف قرار می دهند.

در اینجا ما از کشور دوست و برادر، قطر، ودولت و مردم آن به عنوان کشور دوست بخاطر نقش مهمش در حفظ ارزش های اخلاقی در طول برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و پشتیبانی از آرمان فلسطین در این مناسبت جهانی قدردانی می کنیم.

ایران آمادگی کامل خود را برای همکاری دوجانبه، چندجانبه و جمعی با کشورهای اسلامی به منظور مقابله با این چالش ها و نابودی آن اعلام می دارد، زیرا معتقد است که مؤمنان مانند اعضای یک بدن به هم پیوسته هستند همانگونه که در شعری آمده است : بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.»

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید