جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-03
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 164894 |
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰ |
50 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر طی ۲ روز گذشته خبری مبنی برپرهزینه ترین فیلم تاریخ عربستان با موضوع حمله اعراب به ایران با حضور «ویشکا آسایش» منتشر شد. خبری که حسابی نقل محافل سینمایی شد. “فیلم سینمایی «جنگجوی صحرا» Desert Warrior به کارگردانی روپرت وایت با موضوع «جنگ ذوقار» و شکست خسرو پرویز از اعراب، این […]

به گزارش ادراک خبر طی ۲ روز گذشته خبری مبنی برپرهزینه ترین فیلم تاریخ عربستان با موضوع حمله اعراب به ایران با حضور «ویشکا آسایش» منتشر شد. خبری که حسابی نقل محافل سینمایی شد.

“فیلم سینمایی «جنگجوی صحرا» Desert Warrior به کارگردانی روپرت وایت با موضوع «جنگ ذوقار» و شکست خسرو پرویز از اعراب، این روزها در حال آماده‌سازی برای اکران است.”

طبق اعلام سایت imdb، در این فیلم بن کینگزلی که پیش از این نیز بارها در نقش شخصیت‌های ایرانی همچون «ابوعلی سینا» مقابل دوربین رفته، نقش خسرو پرویز پادشاه ساسانی را ایفا می‌کند. همچنین در لیست غیررسمی و دستکاری شده بازیگران «جنگجوی صحرا» نام ویشکا آسایش، در نقش ماریا (مریم، همسر خسرو پرویز) به چشم می‌خورد و در فضای مجازی ایفای نقش احتمالی بازیگر به ظاهر مهاجرت کرده سینمای ایران مورد بحث قرار گرفت.

 

واکنش ویشکا آسایش به خبر بازی در فیلم «جنگجوی صحرا»

اما چندی نگذشت که ویشکا آسایش در فضای مجازی با تکذیب حضورش در این اثر گفت: “خبر بازی من در فیلم Desert Warrior درست نیست. فکر میکنید من اگه قرار بشه یه روزی با Ben Kingsley همبازی ،بشم امکان داره که فرصت بدم کسی قبل از خودم خبرش رو منتشر کنه؟!! احتمالاً آنقدر ندید بدید بازی در میارم که از کار کردن باهام منصرف بشن.

کاش اقلاً وقتی شماهایی که اصرار دارید یه کاری کنید آدم فحش بخوره کمی خلاق تر از این باشید که imdb رو دستکاری کنید و کاش بعضی از هم دربست اون دستکاری رو باور نکنید. شماها پس فردا فیلم بیرون میاد و خودتان میبینید که من توش نیستم خودتون ضایع میشید»

جنگجوی صحرا و نبرد ذو‌قار چیست؟

جنگجوی صحرا Desert Warrior به کارگردانی روپرت وایت سراغ موضوع «جنگ ذوقار» و شکست خسرو پرویز از اعراب رفته است. طبق اعلام سایتimdb، در این فیلم بن کینگزلی که پیش از این نیز بارها در نقش شخصیت‌های ایرانی همچون «ابوعلی سینا» مقابل دوربین رفته، نقش خسرو پرویز پادشاه ساسانی را ایفا می‌کند. جنگ ذوقار به جنگی گفته می‌شود که پیش از ظهور اسلام، بین سپاه خسرو پرویز و قبایل بکر بن وائل، در جنوب عراق درگرفت. در این جنگ سپاه ساسانی که متشکل از چند قشون بود در نزدیکی پایتخت لخمی‌ها، حیره که امروزه شهر کوفه نامیده می‌شود از چند طایفه عربی شکست خوردند. گفته می‌شود که این فیلم با همکاریmbcو بودجه ۱۵۰ میلیون دلار به زبان انگلیسی و در صحرای نئوم عربستان‌سعودی فیلمبرداری شده است.

آنتونی مک‌کی، غسان مسعود، عایشه هارت و نعمان بن منذر از دیگر بازیگران این فیلم هستند. اگر بخواهیم به اصل ماجرای این فیلم برگردیم باید تاریخ را مرور کنیم. ذو‌قار محلی بوده بین بصره و کوفه. در زمانی که نبرد ذو‌قار رخ داد هنوز شهر کوفه تاسیس نشده بود. بعضی می‌گویند وجه نامگذاری این محل به خاطر چاهی بوده که آب آن سیاه مانند قیر بوده است. احتمالا آب سیاهی که مردم آن زمان می‌دیدند و خوب آن را نمی‌شناختند نفت بوده است. در آن مناطق حاکم گماشته‌ای از جانب حکومت ساسانیان حضور داشت به نام نعمان بن‌منذر. خسروپرویز در زمان لشکرکشی به روم در سال ۶۱۰ میلادی شنید نعمان رئیس و پادشاه حیره دختر زیبارویی دارد خسرو خواست او را به کنیزی خودش درآورد و در شمار زنان حرمسرایش قرار دهد که تعدادشان را هزاران عدد گزارش کرده‌اند. این هوسرانی خسرو درحقیقت به قیمت تاج و تختش پایان پذیرفت.

حال باید گفت که درست است که ویشکا آسایش بازیگر نسبت به این ماجرا واکنش داشته و اظهار عدم حضور در این پروژه ایران هراسی را اعلام کرده است؛اما می توان این حدس و فرضیه را در ذهن متبادر ساخت که سربازهای سعودی برای تشویش اذهان و اقناع افکار عمومی سخت مشغول فعالیت هستند و باید قبل از انجام هر برنامه ریزی ضد فرهنگی علیه سرزمین مان، دقت و تیزبینی کافی را داشته باشیم تا با تولید به یک پروژه چدید ایران هراسی با مشارکت سعودی ها غافلگیر نشویم.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید